facebook_pixel

Suklainen pudding chia-siemenistä

loka 12, 2017

Tiesitkö, että chian siemenistä saat tehtyä myös maukkaita puddingeja eli vanukkaita? Vanukkaat sopivat hyvien ravintoarvojensa ansiosta vaikka aamupalalle. Valmista pudding jo hyvissä ajoin edellisenä päivänä ja aloita aamu tai piristä välipalaasi maukkaasti ja terveellisesti!

Tämä pudding on helppo, gluteeniton ja vegaaninen. Yksinkertaiseen ohjeeseen tarvitset vain 6 eri ainesosaa. Chia-siemeniä aiemmin käyttäneille valmistus onkin jo tuttua puuhaa, mutta siementen uusille käyttäjille kerrottakoon, että niiden erikoisuus piilee siinä, että siementen täytyy antaa turvota nesteessä ennen syömistä.

Tsekkaa myös: 10 syytä syödä chia-siemeniä

Ainekset (4 annosta):

 

  • 350 ml mantelimaitoa
  • 60 g chia-siemeniä
  • 25 g makeuttamatonta kaakaojauhetta (tai 1/2 tl vaniljasokeria)
  • 2-3 rkl vaahtera- tai agave-siirappia (tai taateleita 5-9 kpl)
  • 1/2 tl jauhettua kanelia
  • 1/4 tl merisuolaa

Valmistus:

 

  1. Laita kaikki ainekset blenderiin ja sekoita niin kauan kunnes seos on sileää ja kermaista.
  2. Anna tekeytyä jääkaapissa yön yli tai vähintään 3-5 tuntia. Annos säilyy jääkaapissa noin 2-3 päivää.
  3. Koristele esim. marjoilla, pähkinöillä, banaanilla.

 

Lisää herkullisia reseptejä:

Tuorepuuro – valmista aamupala jo illalla (3 reseptiä)

Chia-siemenistä valmistettu mansikkahillo

 

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: