facebook_pixel

”Ruoka on vain polttoainetta”-mentaliteetin parhaat reseptit

syys 8, 2017

Puhdas ja treenaamista tukeva ruokavalio ei aina tarkoita sitä kaikista maittavinta ateriaa. Kauhutarinat kertoo legendaa viemäreissä elävistä otuksista, jotka pikkuhiljaa tottuvat syömään muun eliökunnan jätöksiä elääkseen. Kun ruokaa pidetään vain polttoaineena, käy ihmisessä samankaltainen efekti: makunystyrät tottuvat mitä erikoisempiin ratkaisuihin.

Esittelemme nyt muutaman monen makuun jopa ällöttävän ruoan, jota yleisesti ottaen syödään vain ravintoaineiden takia. Lihomaan ei ainakaan näillä ohjeilla pääse!

Raaka jauheliha kaurapuuron seassa

Mikä vetäisi vertoja spartalaiselle lihaviljamössölle? Ei mikään.

Ohje: Osta jauhelihaa. Lämmitä itsellesi sopiva annos kaurahiutaleita mikrossa. Riipaise lihasta kunnon köntti ja sörssää se puuron sekaan. Survo naamaan ja tunne villin treenipedon heräävän sisälläsi. Nam nam! Valmistusaika 2 min.

Raejuusto ja ketsuppi

 

Onko kiire ja pitäisi saada PROTEIINIA?

Ohje: Katso kylmään, lähes tyhjään jääkaappiin ja nappaa sieltä purkki raejuustoa ja ketsuppia. Avaa proteiinipitoisen bodykansan pelastajan kansi, löräytä roimasti kekkulia sen päälle, sekoita ja huitaise naamaan. Voila. Valmistusaika 30 s.

Raaka kananmuna

 

Olet ehkä katsonut liikaa Arskan leffoja, mutta menkööt. Kai tämän pitää jokaisen kokea ainakin kerran.

Ohje: Osta munia. Rusauta kuori rikki ja muljauta sisältö kuppiin. Jatka muljautusta kurkusta alas. Valmistusaika 5 s.

Maustamaton rahka ja kaurahiutaleet

 

Sokeri on pahin vihollisemme, joten tässä täydellinen sokeriton gourmet -välipala täyttämään masua.

Ohje: Ainekset ovat selkeät: kaurahiutaleita ja maitorahkaa. Saako ottaa makurahkaa? No ei. Dumppaa rahka kuppiin ja ripottele kaurat päälle. Sekoita lusikalla ja lapioi suuhun. Valmistusaika 15 s.

Riisi, tonnikala ja ketsuppi

 

Tämä on jo villin kompleksinen ateria muihin esimerkkeihin verrattuna. Kunnon kehoaan temppelinä pitävä kölli pitää tosin huolen siitä, että keitetty riisi ei pääse loppumaan.

Ohje: Kypsän riisin päälle sirotellaan kauniisti tonnikala suoraan purkista. Estetiikan kruunaa roima kädenpuristus ketsuppia. Valmistusaika 30 min (ellei riisi ole jo valmiina).

Maustamaton proteiini veden seassa

 

Vähän proteiinista ja tottumuksista riippuen tämän reseptin lopputulos voi olla suhteellisen haastavasti ruokatorvesta alas soljuva kokonaisuus.

Ohje: Ota shaker ja pölläytä sinne scooppi valitsemaasi maustamatonta proteiinia. Avaa hana ja anna veden täyttää ainakin puolet shakerista. Ravistele, älä sekoita ja imaise unelmaliemi kitusiisi mahdollisimman nopeasti.

Jos et ole aikaisemmin kokeillut mitään näistä herkkuaterioista, jotka Gordon Ramsey on todennäköisesti kieltänyt niiden makuominaisuuksien johdosta, et ole missannut mitään. Toisaalta – joku kaunis päivä jokin näistä resepteistä saattaa pelastaa sinut katabolialta. Älä siis unohda teko-ohjeita!

Kirjoittaja Aino Papinniemi on helsinkiläinen personal trainer, mind coach certified trainer, journalisti ja taiteilija.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: