Polta rasvaa ja kasvata lihasta – Eveliina Tistelgren

huhti 6, 2016 | Naisten treeni | 0 Kommenttia

Tikiksen uudella treenivideolla harjoitellaan yhdessä fitness-urheilija Eveliina Tistelgrenin kanssa. Urheilu-uran lisäksi Eveliina kirjoittaa myös suosittua ”Urheilijan elämää” blogia, valmentajaa ja kouluttaa. Kaiken tämän lisäksi hän myös opiskelee liikunnanohjaajaksi. 

Kyseisellä HIIT-treenillä poltetaan tehokkaasti rasvaa, mutta kasvatetaan samaan aikaan myös lihasta.

  • Tarvitset ajastimen – puhelimessa käytän itse Interval Timer -appia, josta saa kätevästi valittua sopivan ajan ja merkkiääni kertoo, milloin liikettä on tehty tarpeeksi ja on aika siirtyä seuraavaan
  • Valitsen ajaksi 35 sekuntia, jolloin liikettä tehdään 30 sekuntia ja vaihtoaikaa seuraavaan on 5 sekuntia – liikkeiden välissä kierroksella ei siis ole varsinaista taukoa. Toistoja tehdään niin paljon, kuin 30 sekunnissa ehtii. Ensimmäisen kierroksen voit tarvittaessa lämmitellä ja harjoitella tekniikoita, jonka jälkeen vasta nostat tahtia
  • Aerobista (hyppynaru, steppilauta hyppelyt) tehdään joka lihaskuntoliikkeen väliin – näissä tarkoitus nostaa sykkeitä kunnolla ja lihaskuntoliikkeissä taas keskittyä tekniikkaan ja lihastuntumaan
  • Tässä treenissä liikkeitä oli kierroksella 5 + aerobiset joka väliin (myös aloitus ja lopetus), jolloin yksi kierros kestää siis vajaan 7 minuuttia
  • Kierroksen suoritettua pidät taukoa 1-2 minuuttia (tai tarvittaessa vaikka vähän enemmän), jonka jälkeen lähdetään uuteen kierrokseen
  • Tee kierroksia läpi 3-4 – tällöin treenin pituus 25-35 minuuttia

Ohjeet: eevsku.fi

Seuraa Eveliinaa somessa:
Instagram
Facebook
Blogi

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: