Parhaat aerobiset treenit rasvanpolttoon

helmi 21, 2016 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Parhaimmat aerobiset treenit ovat niitä, joita teet päivittäin. Kaikki meistä kävelevät päivittäin ja monille portaiden ylös nouseminenkin kuuluu jokapäiväisiin rutiineihin. Aerobiset treenit, jotka sisällytät viikkoihisi, kannattaa valita niin, että nautit niiden tekemisestä ja pystyt helposti luomaan niihin vaihtelevuutta.

Aerobinen harjoittelu jaetaan usein kahteen eri ryhmään:

1. Hidas ja tasainen

 

  • Pitkäkestoinen (45-60min)
  • Rauhallinen teho
  • Polttaa rasvaa
  • Vahvistaa jänteitä

2. Korkea intensiteetti

 

  • Lyhytkestoinen (20-30min)
  • Intervallit
  • Polttaa kaloreita ja tehostaa aineenvaihduntaa
  • Räjähtävä liike (esim. sprintit)

Jos haluaa saada parhaimmat tulokset, kannattaa kumpaakin tehoa sisällyttää omiin treeneihin. Jos esimerkiksi juoksee 5 kertaa viikossa 5 km lenkin aina samaa tahtia ja saman reitin aina samaan suuntaan, ei kehity. Kehomme tarvitsee erilaisia ärsykkeitä, jotta kehittymistä tapahtuu. Juoksutreeneihin saa jo ihan pienillä muutoksilla lisätehoa.

Mitkä aerobiset treenit polttavat eniten kaloreita?

 

Alla on esimerkkilajeja, jotka ovat hyvin tehokkaita tapoja polttaa kaloreita:

  1. Step aerobic – yksi suosituimmista liikuntamuodoista naisten keskuudessa. Kehittää etenkin jalkojen lihaksia, mutta nopean temponsa takia se on hyvää treeniä koko keholle.
  2. Pyöräily – sekä sisä- että ulkopyöräily ovat todella tehokkaita tapoja polttaa kaloreita. Treenin tehokkuutta voi itse säädellä.
  3. Uinti – on kokonaisvaltainen treeni, jossa sekä alakroppa että yläkroppa joutuvat työskentelmään. Keskivartalokaan ei jää ilman treeniä.
  4. Maastohiihto – harrastipa sitä kesällä rullasuksilla tai talvella tavallisilla suksilla, on luvassa koko kehoa kuormittava treeni.
  5. Juoksu – yksinkertainen tapa polttaa kaloreita. Ainoa asia, jonka tarvitset ovat kunnolliset juoksukengät.
  6. Kävely – on helpoin tapa tehdä aerobista treeniä. Kävely on ihmisille luonnollinen tapa liikkua, jolloin vammautumisriski on alhainen.

Jos yleiset ja usein käytetyt tavat polttaa rasvaa eivät innosta, on niiden rinnalle viime vuosina noussut monia uusia lajeja, jotka ovat yhtä tehokkaita kuin yllä mainitut harjoitteet, esimerkiksi: HIIT-treeni, zumba ja ryhmäliikuntatunnit.

Lähde: ShapeFit


Treenaa itsesi kuntoon ja hanki lisää lihasta Tikiksen 6KK-nettivalmennuksella! Tavoita unelmiesi vartalo, opi jaksottamaan treenit optimaalisesti ja palaudu treeneistä oikealla tavalla. Tämän kaiken saat 6kk-valmennuksesta.

6kk

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: