Onko yksin treenaaminen tehokkaampaa kuin seurassa?

huhti 25, 2016 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Toiset tykkäävät treenata yksin kuulokkeet korvilla juoksulenkillä tai salilla. Heille se on omaa aikaa, irtautumista arjesta. Toiset tarvitsevat tsempparin, jotta jaksavat lähteä treenaamaan. Saako treeneistä enemmän irti yksin vai muiden seurassa?

Ryhmäliikuntatunneilla muista saa energiaa ja saa heittää aivot narikkaan, kun ohjaaja kertoo mitä tehdään, itse vain tekee parhaansa. Monelle tämä on ykkösvaihtoehto treenille.

Toiset tykkäävät treenata kaverin kanssa. Kun sopii treffit kaverin kanssa lenkille tai salille, ei tule lipsuttua, jos on vaikeaa saada itsensä yksin treenaamaan. Kaveri voi parhaassa tapauksessa auttaa ja saada toisesta vielä enemmän irti. Ja mikäs sen parempi tapa treffata kavereita kuin treenin merkeissä! Kunhan aika ei kulu vain kuulumisia vaihdellen 😉

Jos tuntuu, että treenaaminen polkee paikallaan eikä tuloksia tule, on aika harkita personal traineria. PT saa sinut ylittämään itsesi ja kehitystä tapahtuu, kun treenit ja ruokavalio ovat suunniteltu sinua varten. PT kannustaa sinua rankimmissakin treeneissä ja treenauttaa monipuolisesti. Pääset varmasti tavoitteeseesi, jos itse vain päätät olla täysillä mukana!

Aiheesta lisää: Pitäisikö palkata PT? 

Erilaiset ryhmät, joissa tietty ryhmä kokoontuu treenaamaan säännöllisesti on toiselle se paras treenimuoto. Muut tsemppaavat ja kaikki kannustavat toisiaan. Yhteishenkeä ei näistä treeneistä puutu!

Mikään ei ole oikea tai väärä tapa treenata. Toiselle yksin treenaaminen on tehokkainta, toinen saa energiaa muiden kannustuksista. Toisinaan eri elämäntilanteet määrittelevät miten milloinkin haluaa treenata. Pääasia, että liikunta on mielekästä ja sitä jaksaa tehdä säännöllisesti.

– Petra

Lue myös:

5 hyvää syytä mennä salille ilman kaveria

Älä tee kuntosalista mörköä – jokainen on joskus ollut aloittelija

Näin jaksat lähteä treeneihin suoraan töistä!

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: