Näin saat kaiken irti puolen tunnin salitreenistä!

marras 3, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Kuulutko sinäkin niihin ihmisiin, joiden vuorokauden tunnit täyttyvät toinen toistaan tärkeämmistä asioista ja treeniaika on pakko nipistää puoleen tuntiin? Tuntuuko siltä, että et tiedä miten saisit kaiken irti lyhyestä jumppatuokiosta, eikä treenin jälkeen olo tunnu kaikkensa antaneelta? Personal trainer Kira Stokes neuvoo kokeilemaan kolmea konstia:

1. Käytä hyppynarua

 

Hyppynarua voi hyödyntää ennen salitreeniä, sen aikana ja vielä sen jälkeen. Kun treeni kestää vain 30 minuuttia, aikaa ei ole hukattavaksi lepäilyyn, vaan jokainen minuutti on hyödynnettävä. Muutama minuutti naruhyppelyä ennen varsinaista treeniä saa hien pintaan, sykkeen nousemaan ja lihakset lämpimiksi. Myös sarjatauot kannattaa hyödyntää ja nostaa niidenkin aikana syke ylös hyppynarun avulla. Hyvän viimeistelyn treenillesi saat ottamalla vielä loppuun hapottavan parin minuutin tehohyppelyn.

hyppynaruLue myös: 5 syytä hankkia hyppynaru 

2. Luo inspiroiva soittolista

 

Tee itsellesi treeniä varten tajunnanräjäyttävä, nopeatempoinen asennesoittolista. Laita musiikit korville jo matkalla salille: näin olet valmiiksi sopivassa mielentilassa, eikä paikan päällä kulu yhtään arvokasta minuuttia puhelimen räpläilyyn ja huonojen biisien skippailuun.

lankku

 

3. Treenaa koko vartalo kerralla

 

Lyhyessä treenissä kannattaa hyödyntää isoja liikkeitä, jotka kuormittavat kerralla useampaa lihasta tai lihasryhmää. Hyviä liikkeitä ovat esimerkiksi kyykky, maastaveto, leuanveto, punnerrukset, askelkyykyt, korokenousut tai niiden yhdistelmät. Kokeile vaikkapa etukyykky-pystypunnerrus yhdistelmää! Myös kiertoharjoittelu on hyvä vaihtoehto kiireiselle. Valitse viisi liikettä ja tee niistä jokaista 45 sekuntia niin, että jokaisen liikkeen välissä hypit narulla 15 sekuntia. Toista 5 kertaa ja puolen tunnin tehotreeni on valmis!

askelkyykky

Vaikka sinulla olisikin treeniin ruhtinaallisesti aikaa, voit silti lähteä kokeilemaan vinkkejä pikatreeniin. Puolen tunnin tehopyrähdys kerran viikossa tuo mukavaa vaihtelua perus punttitreeniin ja lisäksi se kohottaa kuntoa ja laittaa aineenvaihdunnan jylläämään!

Lähde: huffingtonpost

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: