Jos naisilta kysyään, miltä alueelta he haluaisivat kiinteytyä, peppu ja takareidet mainitaan yleensä listan kärjessä. Jos unelmoit kiinteämmistä pakaroista ja reisistä, tässä tehokkaita liikkeitä koti- tai ulkotreeniin:

1. Osittainen kyykky yhdellä jalalla

 

Kyykkää toisella jalalla, vain niin alas kuin pääset. Pidä kroppa tiukkana säilyttääksesi tasapainon. Tee noin 15 toistoa molemmille puolille.

yhden jalan kyykky

2. Leveä kyykky

 

Aseta jalkasi leveälle sekä jalkapöytäsi osoittamaan hieman eri suuntiin. Pidä selkä suorana ja lähde kyykkäämään, ylös tullessasi purista pakarat yhteen ja vie lantio eteen.

leveä kyykky

3. Jalannostot

 

Aseta kädet tukevasti maahan ja pidä selkä tiukkana. Nosta toinen jalka ylös suoraksi. Lähde nostamaan ja laskemaan lantiotasi aktivoimalla pakaraa.

jalkojen nosto

4. Superman

 

Asetu päinmakuulle. Lähde nostamaan käsivarsia sekä jalkoja samaan aikaan. Muista että pakarat ja takareidet tekevät työn, joten pyri nostamaan niitä mahdollisimman korkealle.

raajojen nostot

5. Luistelukyykky + sivupotku

 

Lähde viemään toinen jalka vartalon taakse koukkuun, tuo takaisin ja ylhäällä potkaise sivulle. Aktivoi pakaraa jatkuvasti.

luistelukyykky

6. Kyykky varpaillaan

 

Asetu kyykkyyn, mutta nosta kantapäät ylös ja kannattele kyykkyä varpaillaan.

varpaiden nostot

 Lähde: cosmopolitan.fibrightside.com

Tsekkaa myös:

Raastava ja tehokas askelkyykky

Näillä 5 liikkeellä pääset alkuun kehonpainoharjoittelussa

Kyykkyvariaatiot – 7 liikettä kehonpainolla

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: