Treenimotivaatio hukassa? Kokeile näitä vinkkejä!

huhti 21, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset, Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Motivaation lasku katkaisee usein hyvän treeniputken. Alkuinnostuksen jälkeen ymmärretään, että edessä on pitkä ja kivinen tie, eikä unelmakroppa olekaan saavutettavissa kuukauden treenillä. Treenimotivaatio on kuitenkin tärkeä osa harjoittelua, joten miten siis pitää itsensä motivoituneena viikosta toiseen?

Tässä hyviä vinkkejä:

1. Ota itsestäsi kuvia

 

Kuvaa itsesi edestä, sivulta ja takaa sinä päivänä, kun päätät muuttaa elämäsi. Silmäsi ovat tottuneet peilikuvaan ja vaikka kiloja ja senttejä katoaa tai lihaksia tulee lisää, et välttämättä huomaa kehitystäsi.

2. Visualisoi tavoitteesi

 

Etsi esimerkiksi netistä tai lehdistä kuva, miltä haluaisit näyttää ja pidä se näkyvillä. Näin tavoitteet pysyvät mielessä jopa huonollakin hetkellä.

3. Hanki/laadi treeniohjelma

 

Valitse itsellesi treeniohjelma, jossa on progressiivinen tavoite. Suuremmat sarjapainot ja uudet maksimitulokset motivoivat aina.

4. Kuuntele musiikkia

 

Monet salit soittavat nettiradiota, jossa hyvää musiikkia tulee vain yksi biisi silloin tällöin. Lataa soittimeesi motivoivaa musiikkia ja keskity täysillä treeniisi.

Lue myös: Musiikin vaikutus treenaamiseen

5. Pidä kirjaa

 

Tuloksien tallentamiseen sopii esimerkiksi perinteinen treenipäiväkirja, johon kirjataan ylös käytetyt painot ja tehdyt sarjat, lenkkeilyt ja muu aktiivinen liikunta. Näin voit helposti seurata kehitystäsi.

6. Ota kaveri mukaan

 

Monet treenaavat yksin, mutta kaverin kanssa se voi olla mukavampaa. Laiskan päivän iskiessä treenikaverin kannustus saa lähtemään salille, vaikka sohva näyttäisikin houkuttelevalta.

Onko yksin treenaaminen tehokkaampa kuin seurassa?

7. Aseta välitavoitteet

 

Unelmakroppa vaatii paljon työtä. Aseta itsellesi välitavoitteita, jotta mielenkiinto treenamiseen säilyy.

8. Liiku monipuolisesti

 

Pelkkä salitreeni tai ainainen lenkkeily voi olla pidemmän päälle puuduttavaa. Harrasta siis vaihtelevasti liikuntaa ja kokeile uusia lajeja. Vain kokeilemalla voit löytää oman lajisi.

9. Pidä ruoka monipuolisena

 

Puhdas ruokavalio voi yksinkertaisimmillaan olla melko mautonta. Etsi ja kokeile uusia reseptejä ja mausteita saadaksesi vaihtelua makumaailmaan.

10. Panosta treenivaatteisiin

 

Mukavissa vaatteissa, joissa viihdyt, treenikin tuntuu mukavammalta. Panosta siis kunnollisiin urheiluvaatteisiin. Hanki itsellesi motivoiva paita ja näytä olevasi matkalla kohti elämäsi kuntoa!

Näillä neuvoilla eteenpäin ja kohti terveelisempää ja energisempää elämää!

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: