Lisää itsevarmuutta salitreeniin – 5 vinkkiä

heinä 18, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Jännittääkö salille meneminen? Tässä muutama vinkki, joiden avulla voit tuntea olosi itsevarmemmaksi kuntosalilla.

1. Vältä ruuhka-aikoja

 

Ruuhka-aikaan tunnelma salilla on tiivis kun suurin osa painoista ja laitteista on käytössä. Harhaillessa edestakaisin salia, olo alkaa helposti tuntua hölmöltä. Mene salille ruuhka-aikojen ulkopuolella, jotta voit rauhassa tutustua laitteisiin ja välineisiin. Kun tiedät missä välineet ovat, ja miten niitä käytetään, sinulla on itsevarmempi olo tarttua painoihin myös silloin kun salilla on ruuhkaisempaa.

2. Ota kaveri mukaan

 

Kaksin aina kaunihimpi, joten ota kaveri mukaan salille, ja nauti yhteisestä treenifiiliksestä. Tunnet olosi itsevarmemmaksi, kun sinulla on treeniseuraa. Mikä vielä parempaa, lähde salille kokeneen kaverin kanssa, jolloin hän voi antaa sinulle treenivinkkejä, ja ohjeistaa myös tekniikkapuolella.

3. Laadi treeniohjelma

 

Älä koskaan mene salille niin, että et tiedä mitä teet. Tee aina etukäteen suunnitelma päivän treenistä. Laadi itsellesi treeniohjelma, jossa on tarkasti määritelty treeniin sisältyvät liikkeet ja toistojen määrät. Esivalmistelu on suuri osa varsinaista treeniä, ja auttaa sinua tuntemaan olosi paljon määrätietoisemmaksi ja itsevarmemmaksi.

4. Käy ryhmäliikuntatunneilla

 

Jos pelkäät, että tekniikassasi on puutteita, älä jaa potemaan epävarmaa fiilistä. Ota hyöty irti ryhmäliikuntavetäjien ammattitaidosta. Mene rohkeasti kokeilemaan kuntosalisi tarjoamia ryhmäliikuntatunteja, joissa tehdään harjoituksia kevyemmillä painoilla ja opetetaan kuntosalitekniikan perusteita ohjaajan johdolla. Esimerkiksi circuit kuntopiiri tai body pump ovat hyviä vaihtoehtoja aloittelevalle salitreenaajalle.

5. Palkkaa PT

 

Henkilökohtainen valmentaja laatii sinulle oman treeniohjelman, ja opastaa sinut kuntosaliharjoitteluun oman tasosi ja tavoitteidesi mukaan. Valmentajan laatimat treenit ovat takuuvarmasti hyvin suunniteltu, ja tuloksia syntyy nopeasti. Itsevarmuutesi salitreenajana kohoaa täysiin uusiin mittoihin.

Lähde: bodyandsoul

Lue myös: 10 vinkkiä treeniohjelman muodostamiseen 


Aloittelijoille suunnattu SaliStartti-valmennus alkaa 10.7. Valmennuksen avulla pääset tehokkaasti alkuun kuntosaliharjoittelussa ja opit miten liikkeet tehdään oikein. Ilmoittaudu mukaan tästä: www.tikis.fi/valmennus-salistartti

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: