Kukista tekosyyt olla treenaamatta – 5 vinkkiä!

syys 23, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Joka toisella ihmisellä on tekosyitä olla treenaamatta: “menin nukkumaan liian myöhään” tai “lapset vievät tällä hetkellä kaiken ajan”. Syitä löytyy monia…

Näillä vinkeillä kukistat tekosyyt olla treenaamatta:

1. Älä tunne syyllisyyttä siitä, että otat aikaa itsellesi

Vaikka saatat olla firman pomo tai pienten lasten äiti, vain harva ihminen voi rehellisesti sanoa, että katastrofi tapahtuisi jos he uhraavat puoli tuntia päivässä aikaa treenaamiseen. Usein pienten lasten äidit, jotka yrittävät selviytyä lasten ruuanjämillä ja siivoavat koko päivän lasten leluja, ovat niitä jotka eniten tarvitsisivat pienen aikalisän.

Lue myös: HIIT – tehotreeni vartissa! 

2. Aloita – 5 minuuttia on parempi kuin ei treeniä lainkaan

Harva ihminen herää aamuisin ja sano: “Hitto, että rakastan mennä salille aamulla!”. Pointti on vain nousta ylös. Sammuta herätyskello ja nouse ylös, älä ajattele sitä. Jos sen jälkeen tuntuu vielä vaikealta motivoitua, kerää itseäsi 5 minuuttia. Jokainen voi tehdä sen. On selvää, että kun olet saanut itsesi ylös sängystä, treenivaatteet päälle ja silmät hieman auki, treenaat pian 20, 30, 60 minuuttia kuin huomaamatta.

Aiheesta lisää: Näin heräät helpommin aamutreeneihin – 5 vinkkiä! 

3. Pidä treenaaminen yksinkertaisena (älä mieti että se on ”liian vaikeaa”)

Tämä on tärkeää. Suuri osa ihmisistä aloittaa treenaamisen liian rajusti tai kokeilevat mitä erikoisempia lajeja. Tässä piilee vaara, että suurin osa menettää kiinnostuksen ja palaa vanhoihin huonoihin tapoihin ennen pitkää. Sinun täytyy olla realistinen. Jos treenaaminen on liian vaikeaa tai aikaavievää, saatat kyllästyä tai jopa loukkaantua. Aloita rauhallisesti ja etsi itsellesi mieluisa laji, jota jaksat harrastaa.

4. Sammuta tv (mene nukkumaan)

Onko oikeasti järkeä valvoa yömyöhään katsoen tv:tä ja seuraavana aamuna kamppailla, että pääsee ylös sängystä, sen sijaan että hyvin nukutun yön jälkeen nousisit pirteänä töihin tai treenaamaan?

5. Sitoudu – tee lupaus perheellesi, kerro treenaamisestasi sosiaalisessa mediassa. Ole lupaustesi arvoinen.

Kun sitoudut pitämään lupauksesi julkisesti, on paljon vaikeampi rikkoa lupausta, sen sijaan että pitäisit lupauksen vain itselläsi. Mitä enemmän ihmisiä värväät auttamaan sinua saavuttamaan tavoitteesi, sitä menestyneemmin saavutat ne. Tee itsesi tilivelvolliseksi – se on avain onnistumiseen!

Lähde: Body and soul


Katso myös Tikiksen motivaatiovideo

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: