Yleisurheilija Lotta Harala näyttää parhaat keskivartaloa rasittavat liikkeet! Tämä toiminnallinen treeni polttelee aivan varmasti!
Keskivartalon vahvistaminen on tärkeää ja usein se unohtuu tai jää pakkopullana treenin viimeisille minuuteille. Vahva keskivartalo kantaa kroppaa ja auttaa urheilijaa jaksamaan paremmin tekniikkaa vaativissa suoritteissa. Keskivartaloa vahvistamalla voidaan ennaltaehkäistä myös loukkaantumisia ja kiputiloja, joista esimerkiksi selkä saattaa kärsiä.

Katso video:

Liikkeet:

  • Tuulilasinpyyhkijät x 10-20 (vaihtoehto: toes to bar)
  • Kylkilankku, jalat korokkeella x 10-15 per puoli
  • Lantionnostot punnerrusasennossa TRX-nauhoilla tai jumppapallolla x 10-15
  • Kylkijännitys + hyppypunnerrus + linkkari x 5 per suunta
  • Painijavatsat pyörien (levypaino lisävastuksena)

Seuraa Lottaa Instagramissa nimimerkillä @lottaharala

Katso myös Lotan maksimi- ja räjähtävän voiman treenin: Lisää räjähtävyyttä!


Lisää vinkkejä keskivartalon treeneihin saat TIKIS-kirjasta, joka sisältää 8 viikon vatsalihashaasteen! 

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: