Kahvakuula haastaa koko kehoa

maalis 23, 2016 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Kahvakuulia löytyy nykypäivänä lähes jokaiselta kuntosalilta. Tiesitkö mitä kaikkea niillä voi tehdä? Kahvakuula on ehkä yksinkertaisin, helpoin ja kätevin tapa lisätä haastetta treeniin. Kokeile kahvakuulaa ryhmäliikuntana, ja opi kahvakuulailun salat!

Kahvakuulatreeni on koko kehoa haastava lihaskuntoharjoitus, jossa erityisesti keskivartalon syvät lihakset saavat hyvän harjoituksen. Kahvakuula on helppo pitää hallinnassa, ja sen helppouden ansiosta kahvakuulaa voi liikutella monissa eri asennoissa. Kahvakuulalla tehtäviä liikkeitä löytyy satoja erilaisia, joten yksitoikkoiseksi kahvakuulatreenit eivät käy!

 

Kahvakuulalla pystyy tekemään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä, joten myös aerobinen kunto kasvaa kuulaillessa. Saat treenattua samaan aikaan voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa, ja liikkuvuutta. Lisäksi liikkeet ovat dynaamisia ja toiminnallisia – harjoitteissa kuulaa ei niinkään nosteta, vaan ennemminkin heilautetaan.

 

 

Kahvakuulan avulla vahvistat kehoasi kokonaisvaltaisesti jäntevämmäksi, ja hankit runkoosi tärkeitä arjen jaksamisessakin hyödyksi olevia lihaksia.

 

Lue myös:

Miten tehdä täydellinen etuheilautus kahvakuulalla?

Miten valita sopiva kahvakuula kotitreeneihin?


Hyödyllisiä vinkkejä kahvakuulaharjoitteluun löydät myös kirjasta Kahvakuula – Tavoitteellisen treenaajan opas. Kirjassa esitellään parhaimmat kahvakuulaliikkeet ja sieltä löytyy hyviä vinkkejä niin vasta-alkajalle kuin kokeneemmallekin kuulailijalle.

 

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: