Joogan avulla keho ja mieli tasapainoon

maalis 7, 2016 | Naisten treeni | 0 Kommenttia

Olet saattanut törmätä kuntosalillasi pehmeämpiin ryhmäliikuntatunteihin, kuten pilatekseen tai joogaan. Ehkäpä olet vanha Bodypump-kävijä – tykkäät nopeatempoisista tunneista, jossa syke nousee ja hiki valuu. Oletko koskaan ajatellut, että ottaisit siihen rinnalle treeniviikkoosi tasapainottavan, stressiä lievittävän ja liikkuvuutta kehittävän treenin? 

Jos ensimmäinen ajatuksesi on, että sinua ei kiinnosta mennä rauhalliselle tunnille, koska tylsistyt, saatat tarvita juuri rauhoittumista. Mitä vaikeampaa sinun on rauhoittua, sen streessavampi elämäsi todennäköisesti on. Juoksemme paikasta toiseen, päivästä toiseen, emmekä oikeastaan pysähdy kuuntelemaan omaa kehoa tai mieltä, hengittämään syvään tai olemaan läsnä. Jooga auttaa kehittämään kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä rentouttaa mielen. Rauhoittumisen kautta pystyt keskittymään arjessa paremmin.

Jooga sopii kaikille, lähtötasosta ja treenihistoriasta riippumatta. Lempeä tunti tarjoaa rauhoittumista ja läsnäoloa hektisen elämän ja kiireen keskellä. Harvalla tunnilla pääsee kropan lisäksi treenaamaan mieltä. Jooga täyttää juuri tämän aukon – fyysisen treenin lomassa harjoitetaan sisäistä tasapainoa ja harmoniaa. Jooga vapauttaa niin kehoa kuin mieltä rasituksilta ja vaikuttaa siten terveyteen positiivisesti.

Jooga tuo hengähdystauon arkeen ja toimii hyvänä vastapainona kovatehoiselle treenille. Onkin suositeltavaa yhdistää jooga kuntosaliharjoitteluun sekä aerobiseen liikuntaan, jotta keho saa monipuolista harjoitusta ja rauhallisempaa liikettä.

Jooga vahvistaa ja parantaa tasapainoa ja liikkuvuutta sekä vähentää stressiä. Joogan liikkeet vaativat paitsi lihastyötä, myös venyttävät lihaksia sekä lisäävät tietoisuutta omasta kehosta.

Jooga on oiva keino tutustua omaan kehoonsa ja mieleensä ja sen myötä kehittää niitä. Harjoituksessa yhdistyvät keho, hengitys ja mieli. Joogatunnin jälkeen on levollinen ja kokonaisvaltainen hyvä olo.

Forever-kuntoklubeilla on tarjolla erilaisia joogatunteja sekä kokonaisvaltainen kattaus jumppaa jokaiseen makuun, kuten lihaskuntotunteja, liikkuvia tunteja ja erikoistunteja.

Hanki 3 päivän ilmainen treenipassi Forever-kuntoklubille ja tule testaamaan joogaa tai muita tunteja! Kokeilupassilla pääset treenaamaan myös kuntosalille. 

forever_980x400_passi

Lue myös: 5 syytä aloittaa kuntoilu Forever-kuntoklubilla

(Artikkeli on toteutettu yhteistyössä Foreverin kanssa.)

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.
 

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: