Alkulämmittely on tärkeää, sillä erityisesti yläkropan vammat johtuvat usein kehnosta alkulämmittelystä tai yläkropan huonosta liikkuvuudesta. Tällä kuminauhajumpalla verryttelet yläkropan lämpimäksi sekä lisäät liikkuvuuttasi!

Kunnollisen alkulämmittelyn jälkeen keho kykenee kestämään suuremman kuormituksen, ja näin ollen treenitehot kasvaa. Kuminauha kulkee pienen koonsa ansiosta kätevästi treenikassissa mukana. Lämmittelyyn sopiva kuminauha on melko ohut ja pienivastuksinen.

Tsekkaa videolta personal trainer ja TIKIS-valmentajan Elmeri Rantalaisen vinkit yläkropan kumpparilämmittelyyn. Nämä liikkeet sopivat lämmittelyksi esimerkiksi ennen olkapää-, selkä- tai käsitreeniä.

Videolla käydään läpi seuraavat liikkeet:

  • Vipunostot sivuille (0:15)
  • Pystysoutu (0:32)
  • Hauiskääntö seisten (0:52)
  • Kick back yhdellä kädellä (1:20)
  • Kulmasoutu (1:52)

Katso Elmerin treenivideot:

Olkapäät kasvuun näillä vinkeillä!  

HC-jalkatreeni

Lue lisää alkulämmittelystä: 

10 tehokasta tapaa alkulämmitellä 

Alkulämmittelyllä tehot treenistä irti! 


Elmeri toimii myös valmentajana 6KK JATKO -valmennuksessa, jossa hän opastaa ja näyttää mallia miten saat saliliikkeistä aivan kaiken irti!

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: