5 syytä miksi et välttämättä tarvitse kuntosalia päästäksesi kuntoon

tammi 13, 2016 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Tuntuuko sinusta joskus että vuorokaudesta loppuvat tunnit kesken? On vaikeaa säilyttää tasapaino perheen, työn ja vapaa-ajan kesken, unohtamatta aikaa jolloin suunnata kuntosalille ja treenata.

Ajanpuute on yleisin syy, joka ajaa meidät kauemmas terveellisimmistä elämäntavoista. Ei ihme, sillä kuntosalille ajaminen, vaatteiden vaihtaminen, treenaaminen, suihkussa käyminen, kotiin ajaminen, saattavat viedä parikin tuntia päivästä – kallista aikaa, jota kaikilla ei yksinkertaisesti ole.

Hyvät uutiset? Et välttämättä tarvitse kuntosalia pysyäksesi tikissä ja saavuttaaksesi terveelliseen elämäntapaan liittyvät tavoitteet. Lue viisi syytä miten päästä kuntoon astumatta lainkaan kuntosalille!

1. Treenata voi missä vain

 

Kroppasi on uskomaton kone, lisäpainoja tai varusteita ei tarvita. Tarvitset ainoastaan tilaa olohuoneeseesi, oman kehonpainon ja hyvän treenialustan. Sinulla on vapaat kädet treenata missä ja milloin vain aikataulusi mukaan ja voit unohtaa tekosyyt “ettei ole aikaa” – lopullisesti 😉

kotitreeni1

Olemme kehittäneet tähän tarkoitukseen 8 viikon Kesäkuntoon-valmennuksen, jonka avulla voit treenata tehokkaasti ja suunnitelmallisesti kotona! 

2. Treeni on vaihtelevampaa

 

On olemassa uskomus, jonka mukaan oman kehonpainolla tehtävä treeni olisi tylsää eikä yhtä tehokasta kuin kuntosaliharjoittelu. Todellisuudessa tämä on päinvastoin ja mahdollisuuksia on rajattomasti. On kyykyt, punnerrukset, lankut, seinää vasten istuminen jne. Omalla kehonpainolla tehtävä harjoittelu keskittyy vartalon luonnolliseen liikkeeseen (mm. työntö ja veto) ja siten mahdollisuuksia on rajattomasti laitteisiin verrattuna. Toisin sanoen, treenaat enemmän kuin yhtä lihasta kerrallaan ja vieläpä  tehokkaammin.

3. Pystyt seuraamaan kehitystäsi

 

Kotona treenatessasi sinun ei tarvitse miettiä painoja ja laitteiden säätöjä. On todella helppoa seurata kehitystä oman kehon painolla treenatessa, sillä ainut mitä lasket on toistot ja aika. Tehdäksesi treenistä entistä hauskempaa, mausta rutiinejasi ripauksella kilpailua itseäsi vastaan. Yritä aina olla parempi kuin edellisellä kerralla!

Treenipäiväkirjan pitäminen auttaa näkemään kehityksen konkreettisesti! 

4. Se on tehokasta

 

On harhaluulo, että ihmiset, jotka haluaisivat laihtua ja polttaa rasvaa tarvitsevat viettää tunteja kuntosalilla tekemässä pitkiä sarjoja ja paljon aerobista harjoittelua. Mutta lyhyempi, intensiivisempi liikunta saavat aikaan parempia tuloksia.Tämä on hyvä uutinen niille, jotka haluavat päästä parempaan kuntoon, mutta aikaa on vähän. Miksi vaivautua 20 minuutin treenin takia salille, kun voit tehdä yhtä tehokkaan treenin kotona?

kotitreeni2

Tikiksen 8 viikon Kesäkuntoon-valmennus sisältää myös korkean intensiteetin HIIT-treenejä, jotka polttavat tehokkaasti rasvaa! 

5. Se on halvempaa

 

Maksatko kuntosalijäsenyydestä, mutta sinua ei juuri siellä näy? Meille jokaiselle on saattanut käydä näin. Jos kuntosali ei ole sinua varten, katkaise jäsenyys ja ala treenata fiksulla tavalla. Investoi mieluummin nettivalmennukseen, joka auttaa sinua treenaamaan tehokkaasti kotona.

Kotona treenaaminen ei ole ainoastaan halvempaa, se on tehokkaampaa, yksinkertaisempaa ja vie vähemmän aikaa. Muista kuitenkin haastaa itsesi ja tehdä treenistä mahdollisimman tehokasta ja monipuolista. Mitä kovemmin treenaat, sitä nopeammin näet tuloksia!

Lähde: MindBodyGreen


Oletko valmis aloittamaan tehokkaan harjoittelun kotona? Tikiksen Kesäkuntoon-valmennus ei vaadi aiempaa kokemusta kotona treenaamisesta, vaan siinä käydään perusteet läpi yksityiskohtaisesti ja ymmärrettävällä tavalla. Valmentaja Sanna Laitinen näyttää kaikki liikkeet videoilla ja kertoo niiden oikeat suoritustekniikat. Valmennus sopii kaikenkuntoisille, aiempaan urheilutaustaan katsomatta. Ilmoittaudu mukaan tästä.

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: