5 syytä kokeilla vesiliikuntaa

tammi 8, 2016 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Tiesitkö, että saliharjoittelu ei ole ainoa tie kiinteytymiseen? Vesi on paljon tiheämpää kuin ilma ja se toimii erinomaisena vastuksena kehittäen lihaskuntoa. Vesijuoksun lisäksi kannattaa kokeilla vesiliikuntatunteja, jotka ovat loistava tapa kohottaa kuntoa ja pudottaa painoa!

Forever-kuntosalilla Töölössä tarjoaa ryhmäliikuntakalenterissaan useampaa vesiliikuntatuntia viikossa, mm. AquaCircuit, AquaFit ja AquaMove. Myös senioreille on omat tunnit.

Tässä 5 hyvää syytä ilmoittautua vesiliikuntatunnille pikimmiten:

1. Se on tehokasta

Vesiliikunta kehittää tehokkaasti yleiskuntoa eli hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Kaikki kehon suuret lihakset pääsevät töihin ja näin rasitus keholle on kokonaisvaltaista. Vedessä polskiessa syke nousee taatusti ja pääset käyttämään syviä lihaksiasi!

2. Se on hauskaa

Vesiliikunta on hauska tapa löytää liikkumisen ilo. Huhu kertoo, että kukaan ei ole koskaan lähtenyt altaasta suupielet alaspäin. Vaikka tulisit tunnille huonona päivänä, murheet unohtuu altaaseen, kun jumppaat vedessä hyvän musiikin tahtiin!

3. Se sopii kaikenkuntoisille ja -ikäisille

Vesielementti on varsin turvallinen ja nivelystävällinen liikuntamuoto, joten se sopii kaikille kuntoon, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Tunnin rasitustasoa on helppo säädellä oman kunnon ja fiiliksen mukaan.

4. Se polttaa kaloreita

Vesiliikunta polttaa noin 400-500 kaloria tunnissa (riippuen intensiteetistä, ihmisen koosta jne). Jos tavoitteenasi on siis pudottaa painoa tai kiinteytyä, kannattaa ottaa vesiliikunta osaksi treeniohjelmaa!

5. Se virkistää

Tunnin jälkeen on virkistynyt olo ja voittajafiilis. Toki jos kaipaat extremeä päivääsi, voit vielä pulahtaa tunnin jälkeen kylmävesialtaaseen. Vähemmän uskaliaat treenajaat voivat rentoutua sillä välin saunan lämmössä.


Kuuluvatko vesillikunta ja uinti jo treeniohjelmaasi? Forever Töölön asiakkaiden käytössä on tunnelmallinen uima-allas, jonka veden lämpötila on +27 astetta, ja se sopii mainiosti kuntouintiin ja treenin jälkeiseen rentoutumiseen.

(Artikkeli on toteutettu yhteistyössä Foreverin kanssa)

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: