5 syytä hankkia hyppynaru

syys 24, 2014 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Eräs yksinkertaisimmista ja tehokkaimmista kuntoiluvälineistä on hyppynaru. Se on helppo ja hauska treeniväline, joka sopii kaikille kunnosta riippumatta. Naruhyppely kohentaa tehokkaasti yleiskuntoa sekä vahvistaa sydämen ja verenkierron toimintaa. Onhan sinulla jo omasi? Tikis listasi viisi syytä hankkia hyppynaru:

1. Kulkee mukana

 

Voit hyppiä missä ja milloin vain ja niin kauan kuin haluat. Hyppynaru on loistava kuntoiluväline, joka mahtuu pienenkin kassin pohjalle odottamaan työpaikan kokouksen päättymistä tai purkamaan jännitystä ennen jännittävää esitystä tai ensitreffejä. Voit haastaa itsesi hankalimmilla hypyillä ja hyppysarjoilla, jos tunnet, että perinteinen tasajalkahyppy on jo nähty ja koettu.

2. Sopii kiireisille

 

Hyppynarulla hyppimiseen aikaa ei tarvitse etsiä. Jo esimerkiksi 5-15 minuutin tehokas hyppely saa hien pintaan ja hengästyminen on taattu. Hyppiminen on loistavaa aerobista treeniä, joka kehittää sydämen ja verenkierron toimintaa, vahvistaa sekä lihaksia että luustoa. Se on myös suosittu lämmittelymuoto monessa lajissa. Jo 10 minuutin naruhyppely vastaa puolen tunnin juoksulenkkiä. Hyppynaru on siis loistava kuntoiluväline, jolla saat kunnon kohoamaan lyhyessäkin ajassa!

3. Kuluttaa paljon energiaa

 

Hyppynarulla hyppiminen kuluttaa runsaasti energiaa ja parantaa koordinaatiota, joten se on loistava apu laihdutukseen tai tasapainoiseen painonhallintaan. Hyppynarulla saa aikaan monipuolisen treenin osana esimerkiksi oman kehon painolla tehtävää lihaskuntotreeniä. Voit esimerkiksi hyppiä yhden minuutin, tehdä välissä minuutin ajan lihaskuntoliikettä, hyppiä seuraavan minuutin, tehdä seuraavan minuutin lihaskuntoliikettä jne.

4. Sopii kaikenikäisille

 

Hyppynarulla hyppiminen ei ole iästä kiinni! Jo ala-asteen välitunneilla on opittu hyppimään ja pitämään hauskaa hyppynarua pyörittäen. Miksei sama jatkuisi myös aikuisiällä. Hyppiä voi minkä ikäiset tahansa oman kunnon ja taitotason mukaan. Hyppiminen on helppoa aloittaa myös aikuisiällä. Jos edellisestä kerrasta on vierähtänyt vuosia, kannattaa kuitenkin aloittaa hyppely maltillisesti.

5. Huokea hinta

 

Hyppynaru ei ole hinnalla pilattu ja sen voi hankkia urheiluliikkeiden lisäksi melkein mistä tahansa tavaratalosta. Aluksi hyppynaruksi käy myös mikä tahansa narunpätkä, jota pystyt pyörittämään. Sopivan mittainen naru ulottuu jalkaterien alta hartioiden korkeudelle. Väline, joka ei kaada talouttasi, mutta voi mullistaa hyötyliikuntatottumuksesi ja ajankäyttösi äärimmilleen!

Hyviä hyppyhetkiä!

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.
 

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: