5 syytä aloittaa kuntosaliharjoittelu

loka 26, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Kuntosaliharjoittelu on tällä hetkellä yksi suosituimmista harjoittelumuodoista, mutta jos et vielä sitä harrasta, Tikis kertoo miksi se kannattaa aloittaa.

1. Uusia haasteita

 

Jos kuntosali ei ole tuttu paikka, sinne meneminen on jo itsessään uusi haaste. Kuntosaliharjoittelu monipuolistaa treenejä ja treenaaminen voi nousta uudelle tasolle.

sali komp

2. Yhteisöllisyys

 

Salille voi mennä ystävän kanssa, jolloin kuulumisten vaihtaminen ja treenaaminen sujuu samanaikaisesti. Aikaa siis säästyy. Vaikka salille menisikin yksin, kanssatreenaajat luovat yhteisöllisyyden tunteen, joka motivoi tekemään parhaansa.

paritreeni

3. Lihaskunnon parantuminen

 

Kuntosaliharjoittelu vahvistaa lihaksia ja hyvä lihaskunto ehkäisee tuki- ja liikuntaelimistön sairauksia. Kuntosaliharjoittelu myös ehkäisee ikääntymisen myötä tulevia muutoksia lihaksissa ja luissa, polttaa rasvaa ja vaikuttaa positiivisesti sokeritasapainoon.

Lue lisää: Miksi voimaharjoittelu kannattaa

4. Oma aikataulu

 

Yhä useammat kuntosalit ovat avoinna 24/7, mikä tarkoittaa sitä, että salille voi mennä silloin kuin itselle parhaiten sopii. Olit sitten aamu- tai iltavirkku, aina löytyy kuntosali, joka on avoinna!

a

Lue lisää: Näin jaksat lähteä treeneihin suoraan töistä!

5.  Nopea kehitys

 

Jo kahden viikon kuntosaliharjoittelun jälkeen voi huomata suuriakin muutoksia voimatasoissa ja painoja voi lisätä yllättävänkin paljon. Kehitys ei kuitenkaan ole loputtomiin yhtä nopeaa ja helposti saavutettavaa, joten ole valmis tekemään töitä tavoitteidesi eteen.

aa


Aloittelijoille suunnattu SaliStartti-valmennus alkaa 10.7. Valmennuksen avulla pääset tehokkaasti alkuun kuntosaliharjoittelussa ja opit miten liikkeet tehdään oikein. Ilmoittaudu mukaan tästä: www.tikis.fi/valmennus-salistartti

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: