5 hyvää syytä mennä salille ilman kaveria

elo 4, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Tuntuuko joskus vaikealta lähteä salille treenaamaan yksin? Olisiko helpompaa sopia treenit kaverin kanssa samaan aikaan? Tässä muutama hyvä syy, miksi yksin treenaaminen kannattaa:

1. Saat enemmän aikaan

Yksin treenatessa treeni on tehokkaampaa. Usein yhdessä kaverin kanssa treenaaminen voi johtaa höpöttelyyn sarjojen välissä. Tällöin treeni ei ole kovin tehokasta, jos suurin osa ajasta menee vain jutteluun. Yksikseen treenatessa tauot sarjojen välissä ei veny liian pitkiksi ja hyvä pumppi pysyy yllä koko treenin. Sinä itse ja mukaansatempaava musiikki = kova ja tehokas treeni!

2. Voit mennä salille, kun siltä tuntuu

Voit mennä salille ja treenaamaan silloin, kun siltä tuntuu, eikä sinun tarvitse odottaa muita tai mennä muiden aikataulujen mukaan. Jos mielesi tekee heti aamutuimaan mennä salille, voit hyvillä mielin aloittaa päivän treenaamalla, eikä sinun tarvitse odotella kaverin heräämistä. Jos taas treeni sopii ilta-aikatauluihisi, voit kipaista salille suoraan töistä.

3. Voit kokeilla uusia laitteita tai uutta ohjelmaa

Jos olet aiemmin treenannut puolison tai kaverin kanssa, olet saattanut tehdä vuorotellen heidän kanssa sarjoja. Yksin treenatessa voit muokata saliohjelmaasi, kun siltä tuntuu ja kokeilla uusia liikkeitä tai lisätä painoja. Hyvä väli uuden saliohjelman uusimiselle on 6-8 viikkoa, jolloin lihasten tulisi saada uusia ärsykkeitä joko lisäämällä painoja tai muuttamalla liikkeitä.

Tsekkaa Tikiksen 6 kuukauden Treeniohjelma, jolla kasvatat lisää lihasta!

4. Hetki salilla, hetki aikaa itselle

Kun treenaa yksin salilla, se on omaa aikaa, melkein kuin terapiaa ja irtautumista arjesta. Salilla voi keskittyä vain treenaamiseen ja unohtaa arjen kiireen ja huolet. Voit keskittyä vain itseesi ja antaa kaiken itsestäsi seuraaviin toistoihin ja sarjoihin. Salin jälkeen olet kuin uudestisyntynyt, kun adrenaliini virtaa kehossasi hyvän treenin jälkeen!

5. Tutustut uusiin ihmisiin

Yksin treenaavaa monesti ihaillaan, miten kovaa treeniä hän vetää, eikä hänen aikansa kulu kaverin kanssa jutusteluun. Yksin treenaavaa on myös helpompi lähestyä kuin kaksikkoa. Salille on tultu treenaamaan, mutta aina voi pari sanaa vaihtaa mukavan salitutun kanssa, kunhan se ei ole treenistä pois. Heiltä voi myös saada hyviä vinkkejä treenaamiseen! Parhaassa tapauksessa löydät salilta unelmiesi salikissan tai -kollin 😉 Ja silloin et varmasti jää harmittelemaan, että lähdit yksin treenaamaan!

– Petra


Aloittelijoille suunnattu SaliStartti-valmennus alkaa 10.7. Valmennuksen avulla pääset tehokkaasti alkuun kuntosaliharjoittelussa ja opit miten liikkeet tehdään oikein. Ilmoittaudu mukaan tästä: www.tikis.fi/valmennus-salistartti

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: