4 keinoa parempiin tuloksiin salilla

helmi 24, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Matkaan tulee takuulla mutkia, mutta lopputuloksena voit olla tikis. Kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan, ja on täysin normaalia, ettet kehitykkään treenaamisessa niin nopeasti kuin olit toivonut. Mutta ei pidä luovuttaa! Tässä on jokunen keino, joiden avulla voit päästä takaisin mukaan peliin. Oletpa sitten edistynyt bodari tai vasta-alkaja, seuraavat vinkit auttavat sinua pääsemään parempiin tuloksiin salilla.

1. Varaa aikaa

Tämä saattaa vaikuttaa itsestäänselvyydeltä, mutta useimmiten vaikeinta on juuri se ilmestyminen salille. Vaikka sitten joutuisitkin treenaamaan vähän väkisin, liikunta parantaa terveyttä.

Yritä ajoittaa treeni heti aamuun. Tällöin on vähemmän todennäköistä, että teet päällekkäisiä lupauksia treenin kanssa, joudut siirtämään treeniä iltamyöhään muiden menojen takia, tai mikä pahinta, jätät koko treenin väliin. Eikö herääminen kuudelta aamulla ole sinun juttusi? Hätä ei ole tämän näköinen! Tärkeintä on aikatauluttaa treeni. Sehän voi olla vaikkapa reipas kävelylenkki lounastauolla. Näin sinulla jää edelleen iltapäivä ja ilta vapaaksi muihin puuhiin.

Lue myös: Näin heräät helpommin aamutreeneihin – 5 vinkkiä

 

2. Löydä treenikaveri

Kaikki on hauskempaa, kun sen voi jakaa jonkun kanssa, eikö totta. Treenaaminen ei ole poikkeus. Porukassa treenatessa yleensä joku muistuttaa yhteisestä treenihetkestä, joten tekosyille jää vähemmän sijaa.

Tee näin: ensinnäkin mieti kuka tai ketkä ystävistäsi voisivat olla kiinnostuneita liittymään treenirinkiin. Ei haittaa, vaikka he olisivat treenaamisessa kehittyneempiä kuin sinä, sillä silloin saat heiltä apua ja neuvoja. Lisäksi saat heistä hyvän tavoite-esimerkin, johon tähdätä. Toisaalta he voivat olla myös samanlaisessa pienessä avun tarpeessa, kuten sinäkin. Tai kenties hekin ovat toivoneet löytävänsä vertaistukea liikkumiseen.

Toiseksi, jos kaveripiiristäsi ei tällä hetkellä löydy treeni-intoisia, voit liittyä johonkin treeniryhmään. Jättikokoista ryhmää parempi vaihtoehto on 10-12 hengen ryhmä, jossa voit saada henkilökohtaisempaa ohjausta.

3. Pidä homma yksinkertaisena

Fitness-lehtiä lukiessa tulee helposti mielikuva, että on treenattava mitä monimutkaisempia liikkeitä. Nehän ovat kaikkein kehittävimpiä, vai kuinka? Ei ehkä kuitenkaan. Itseasiassa turhasta hifistelystä luopuminen voi johtaa parempiin tuloksiin. Keho on loppujen lopuksi kokonaisuus, ja liian eristävällä treenillä voi saada jopa haittaa aikaan.

4. Pyydä apua

Tämä on parhaita keinoja, jolla voit saada parempia tuloksia salilla. Kukaan ei tiedä kaikkea, ja jos vaikuttaa siltä, että omassa treenijärjestelmässäsi on aukkoja, pyydä neuvoja. Jopa kaikkein kovimmilla alan ammattilaisilla mitä todennäköisimmin on oma valmentaja. Katsele löytyisikö ympäriltäsi joku, joka osaisi auttaa. Useimmiten apua saa, kun vaan pyytää.

Lähde: Lifehack

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: