3 parasta liikettä treenata peppua

helmi 24, 2017 | Naisten treeni | 0 Kommenttia

Onko tavoitteenasi saavuttaa pyöreät ja vahvat pakarat? Tikis esittelee kolme parasta pepputreeniliikettä:

1. Mave eli maastaveto

 

Maastaveto on yksinkertainen liike, jossa nostetaan tanko kaksin käsin maasta lantion eteen. Kun halutaan kuormittaa pakaralihaksia mahdollisimman paljon, suoritetaan liike leveää ns. sumo-asentoa käyttäen.

Lue lisää : Maastavedon 10 hyötyä & 5 yleisintä virhettä maastavedossa

 

mave

2. Kyykky

 

Kyykky on yksi tehokkaimmista tavoista treenata pakaroita – se on monipuolinen liike eri variaatioidensa takia.

Tässä niistä muutama:

  • Askelkyykky –  kun liikkeen suorittaa ohjaamalla etujalan painon ukko- ja akkavarpaan päälle, pakaralihakset aktivoituvat
  • Sumokyykky – oikein suoritettuna pakaralihasten pitäisi tehdä suurin työ
  • Bulgarialainen yhden jalan kyykky – liike suoritetaan suurimmaksi osaksi keskimmäistä pakaralihasta käyttäen

Tsekkaa myös: Kyykkyvariaatiot lisäpainoilla – 9 liikettä sekä Raastava ja tehokas askelkyykky

 

kyykky

3. Loikat ja hypyt

 

Kaikenlaiset loikat ja hypyt kehittävät tehokkaasti niin pakaralihaksia kuin yleistä ponnistusvoimaakin. Jos loikkatreenistä ei tule jalat kipeäksi, ei tule sitten mistään! Haastetta voit lisätä loikkimalla esimerkiksi ylämäkeen tai lisäämällä toistojen määrää.

Aiheesta lisää: Loikkien kesäkuntoon

 

loikka

 

P.S. Lisää hyödyllisiä treenivinkkejä pakaroille sekä koko kropalle saat Kesäkuntoon-valmennuksesta, joka sisältää 8 viikon saliohjelman sekä ruokavalion. Vaihtoehtoisesti voit treenata salin sijaan kotona. Valmennus alkaa 8.5.2017! 

TIKIKSEN SUPERHAASTE

Treenaa kotona! Suosittu treenihaaste kipinöi sinut liikkumaan tehokkaasti omilla ehdoillasi ja syömään terveellisesti ilman kalorien laskemista.

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: