Onko tavoitteenasi saavuttaa pyöreät ja vahvat pakarat? Tikis esittelee kolme parasta pepputreeniliikettä:

1. Mave eli maastaveto

 

Maastaveto on yksinkertainen liike, jossa nostetaan tanko kaksin käsin maasta lantion eteen. Kun halutaan kuormittaa pakaralihaksia mahdollisimman paljon, suoritetaan liike leveää ns. sumo-asentoa käyttäen.

Lue lisää : Maastavedon 10 hyötyä & 5 yleisintä virhettä maastavedossa

 

mave

2. Kyykky

 

Kyykky on yksi tehokkaimmista tavoista treenata pakaroita – se on monipuolinen liike eri variaatioidensa takia.

Tässä niistä muutama:

  • Askelkyykky –  kun liikkeen suorittaa ohjaamalla etujalan painon ukko- ja akkavarpaan päälle, pakaralihakset aktivoituvat
  • Sumokyykky – oikein suoritettuna pakaralihasten pitäisi tehdä suurin työ
  • Bulgarialainen yhden jalan kyykky – liike suoritetaan suurimmaksi osaksi keskimmäistä pakaralihasta käyttäen

Tsekkaa myös: Kyykkyvariaatiot lisäpainoilla – 9 liikettä sekä Raastava ja tehokas askelkyykky

 

kyykky

3. Loikat ja hypyt

 

Kaikenlaiset loikat ja hypyt kehittävät tehokkaasti niin pakaralihaksia kuin yleistä ponnistusvoimaakin. Jos loikkatreenistä ei tule jalat kipeäksi, ei tule sitten mistään! Haastetta voit lisätä loikkimalla esimerkiksi ylämäkeen tai lisäämällä toistojen määrää.

Aiheesta lisää: Loikkien kesäkuntoon

 

loikka

 

P.S. Lisää hyödyllisiä treenivinkkejä pakaroille sekä koko kropalle saat Kesäkuntoon-valmennuksesta, joka sisältää 8 viikon saliohjelman sekä ruokavalion. Vaihtoehtoisesti voit treenata salin sijaan kotona. Valmennus alkaa 8.5.2017! 

 

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: