10 vinkkiä miten säästää aikaa treeneissä

maalis 6, 2015 | Miesten treeni, Naisten treeni | 0 Kommenttia

Tuntuuko ettei aika riitä millään sovittamaan treenejä päivärytmiin? Ota talteen Tikiksen vinkit, joilla teet treeneihin lähdöstä entistä helpompaa ja tehokkaampaa!

1. Nuku urheiluvaatteet päällä

On ehkä epämukavaa nukkua lenkkarit jalassa, mutta säästät aamulla muutaman minuutin lenkille tai salille lähdössä, kun puet urheiluvaatteet jo illalla valmiiksi päälle. Aamulla sinun tarvitsee vain ponkaista sängystä ylös ja ulos.

2. Tee viikon rahkat valmiiksi

Tee viikon jokaiselle päivälle rahkat valmiiksi, yksi maustamattomana, yksi marjojen kera, yksi smoothiena, yksi ananasten kera jne. Rahkat voi ottaa mukaan myös valmiiksi odottamaan autoon tai työpaikalle. Maku ei ehkä ole yhtä hyvä, mutta säästät monta minuuttia aikaa viikossa ja ruoansulatuksesikin kiihtyy entisestään.

3. Nuku kuntosalilla

Sijaitseeko kuntosalisi kilometrien päässä ja aamulla ennen töihin lähtöä pitäisi ehtiä salille? Jos aamusali tekee tiukkaa, nuku yö siellä, niin olet valmiina aamulla paikan päällä. Etsi mukava paikka jumppamattojen päältä tai vaikka penkkipunnerruspaikalta. Näin olet valmis heti herättyäsi katsomaan kuinka paljon nousee penkistä.

salil eka

4. Hiero magnesiumit käsiin jo illalla

Jokainen sekunti on tärkeä helpottaaksesi treenaamiseen kuluvaa aikaa. Hiero siis magnesiumit käsiin jo illalla ja aamulla olet valmis heiluttamaan kahvakuulaa tai tekemään rinnallevetoa.

5. Juo palautusjuoma jo illalla

Sheikkaa ja nauti palkkari jo ennen nukkumaanmenoa, näin säästät sekunteja seuraavan päivän treenin jälkeisestä ajasta. Olet myös valppaampi heräämään aamulla ja ehkä jo yöllä, sillä palkkarin jälkeen vessassa ravaaminen ei ole yhtään epätavallista.

 6. Ota selfie jo illalla

Selfien ottoihin salilla menee huomattavasti aikaa, varsinkaan jos ensimmäinen otos ei ole tarpeeksi hyvä. Ota selfie etukäteen jo illalla kotipeilin edessä treenivaatteet päällä ja roiski kasvoillesi vähän vettä kuvastamaan hikeä. Tällöin kuvien ottaminen ei vie aikaa itse treenistä. Tärkeintähän eivät ole ne kuntosalilaitteet vaan miltä pylly näyttää uusissa treenivaatteissa. Lataa kuva heti treenin jälkeen ja kukaan ei huomaa eroa.

pisin parisuhde

 7. Jätä treenivideot pyörimään yöksi sängyn viereen

Jätä YouTubesta pyörimään yöksi treenivideot sängyn viereen ja varmistat että unesi on katkonaista ja treeni pysyy mielessäsi myös yöllä. Aamulla, kun heräät voit melkein tuntea treenanneesi yöllä.

 8. Nuku ikkuna auki

Kun nukut ikkuna auki öisin, etenkin pakkasilla, varmistat että elimistösi tekee työtä myös yöllä. Keho tekee jatkuvasti töitä pitääkseen sinut lämpimänä. Olet myös aamulla virkeämpi, kun huoneilma on pakkasen raikastamaa. Parhaimmassa tapauksessa poltat niin paljon kaloreita, että aamulenkin voi toisinaan jättää väliin. Testaa tätä myös työpaikalla. Raota toimiston ikkunaa auki ja kalorinpolttosi on taattu pitkin päivää!

9. Nuku piikkimaton päällä

Mistä nouset mieluiten aamulla treenaamaan, mukavan pehmeän sängynpatjan päältä vai piikkimaton? Olosi saattaa olla aamulla kuin rekan alle jäänyt, mutta et ehkä halua viettää aamuisin yhtään ylimääräistä sekuntia epämukavan maton päällä. Piikkimattoa suositellaan käytettäväksi 10-40 minuuttia kerrallaan, mutta nukkumalla yön yli sen päällä, hyödyt siitä vielä enemmän.

10. Lämmittele illalla

Lämmittely on tärkeä, mutta usein se tylsin osa treeniä. Lämmittele valmiiksi jo illalla, niin seuraavana päivänä voit keskittyä itse treeniin ja säästät aikaa.

(Inspiraationa tähän kirjoitukseen on toiminut Imagen Kasper Diem -blogin postaus.)

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: