Yhden raaka-aineen herkku: banaanijäätelö!

marras 17, 2014 | Miesten ravinto, Naisten ravinto, Reseptit miehille, Reseptit naisille | 0 Kommenttia

Tiesitkö, että voit valmistaa terveellisen ja herkullisen jälkkärin käden käänteessä vain yhdestä raaka-aineesta? Tämä herkku sopii myös monenlaiseen ruokavalioon, sillä se on maidoton, sokeriton ja vegaaninen. Herkun salainen raaka-aine on banaani.

Olemme kirjoittaneet tästä ihmeellisestä jälkkäristä jo aiemmin artikkelissa Terveelliset leffaherkut, mutta tässä tulee vielä yksityiskohtaiset ohjeet banaanijäätelön valmistamiseen:

1. Kuori, pilko ja laita 2-3 banaania pakastimeen (yön yli). Parhaimmat banaanit tähän käyttötarkoitukseen ovat kypsät yksilöt eli niissä on ruskeita pilkkuja, mutta ne eivät ole vielä kokonaan mustia.

2. Pyöräytä pakastetut banaanit tehosekoittimessa tai monitoimikoneessa. Jos blenderisi ei ole tarpeeksi tehokas, kannattaa lisätä joukkoon tilkka nestettä (esimerkiksi manteli- tai kookosmaitoa). Muista kuitenkin, mitä vähemmän nestettä lisäät, sen ”jäätelömäisempi” lopputuloksesta tulee.

3. Valmis! Jos haluat tuunata jäätelöäsi, kokeile heittää joukkoon esimerkiksi (raaka)kaakaojauhetta, maca-jauhetta, suklaakastiketta tai maapähkinävoita.

Banaanijäätelö on herkullista sellaisenaan, mutta toki sen päälle voi vielä ripotella muita täytteitä kuten hedelmiä ja marjoja, suklaanuppuja tai pähkinärouhetta. Päästä mielikuvituksesi valloilleen!
Tässä vielä 5 muuta makuvaihtoehtoa:

Tämän jälkeen sinun tuskin tekee enää mieli kaupan jäätelöitä!
Lue myös: Reseptejä herkkuhetkiin ja Itsetehty gluteeniton mysli

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: