Vältä painonpudotuksen 5 virhettä

huhti 11, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset, Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Painonpudotus ja laihduttaminen on haastavaa. Sellaista dieettiä, joka sopisi kaikille, ei ole olemassakaan, koska jokaisella meistä on omanlaisensa elimistö. Tärkeintä onkin kuunnella omaa kehoaan ja löytää se itselleen sopiva ruokavalio. Lue Tikiksen ”Vältä painonpudotuksen 5 virhettä” -artikkeli ja ota vinkit talteen:

1. Älä syö vähärasvaisia ja rasvattomia tuotteita

 

Vähärasvaiset ja rasvattomat elintarvikkeet ovat yleensä pitkälle jalostettuja teollisia tuotteita, joissa rasva on korvattu sokerilla ja makua on lisätty aromeilla ja lisäaineilla. Suosi siis itse laitettua lisäaineetonta ruokaa. Kehosi tarvitsee hyviä rasvoja.

2. Älä luovu hiilareista kokonaan

 

Hiilihydraatteja ei tule jättää kokonaan pois, sillä ne ovat elimistön ensisijainen polttoaine. Elämäntapamuutoksessa olennaista on se, että tekee pieniä muutoksia asteittain, eikä yritä muuttaa kaikkia tottumuksia kerralla. Anna kehosi ja mielesi tottua muutokseen asteittain. Kasvikset, marjat ja hedelmät ovat paras hiilihydraattien lähde.

3. Älä jätä aterioita väliin

 

Syö mieluummin pieniä aterioita muutaman tunnin välein – näin aineenvaihduntasi pysyy aktiivisena ja verensokeri tasaisena. Säännöllisellä ruokailulla varmistat myös sen, että elimistösi saa tarvittavia ravinteita läpi päivän. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, joten suunnittele ruokailusi ennakolta. Näin vältät myös turhat napostelut.

4. Älä juo vain janoon

 

Vaikka kaikki meistä tietää vedenjuonnin tärkeyden, valitettavan moni jättää sen tekemättä. Vettä tulisi juoda vähintään 2-3 litraa päivässä. Nestetasapainon heilahtaminen voi aiheuttaa päänsärkyä, väsymystä ja huimausta. Se vaikuttaa negatiivisesti myös suorituskykyyn töissä ja urheilusuorituksessa. Sokeroidut ja kofeiinipitoiset juomat lisäävät veden tarvetta entisestään, joten pidä vesipullo aina lähettyvilläsi.

5. Älä usko ihmedieetteihin – oikotietä ei ole

 

Jos luulet saavuttavasi ihannepainosi tai –vartalosi pussikeittodieetillä, pillereillä tai muulla ihmekonstilla, saatat pettyä pahemman kerran. Mitä nopeammin paino putoaa, sen nopeammin se myös palaa. Maltti on siis valttia tässäkin asiassa. Rasvan polttaminen ja kuntoon pääseminen vaatii kovaa työtä, korkeaa motivaatiota ja lujaa päättäväisyyttä.

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: