”Ruoka on vain polttoainetta”-mentaliteetin parhaat reseptit

| syys 8, 2017 | Miesten ravinto, Naisten ravinto, Reseptit miehille, Reseptit naisille | 0 Kommenttia

Puhdas ja treenaamista tukeva ruokavalio ei aina tarkoita sitä kaikista maittavinta ateriaa. Kauhutarinat kertoo legendaa viemäreissä elävistä otuksista, jotka pikkuhiljaa tottuvat syömään muun eliökunnan jätöksiä elääkseen. Kun ruokaa pidetään vain polttoaineena, käy ihmisessä samankaltainen efekti: makunystyrät tottuvat mitä erikoisempiin ratkaisuihin.

Esittelemme nyt muutaman monen makuun jopa ällöttävän ruoan, jota yleisesti ottaen syödään vain ravintoaineidein takia. Lihomaan ei ainakaan näillä ohjeilla pääse!

Raaka jauheliha kaurapuuron seassa

Mikä vetäisi vertoja spartalaiselle lihaviljamössölle? Ei mikään.

Ohje: Osta jauhelihaa. Lämmitä itsellesi sopiva annos kaurahiutaleita mikrossa. Riipaise lihasta kunnon köntti ja sörssää se puuron sekaan. Survo naamaan ja tunne villin treenipedon heräävän sisälläsi. Nam nam! Valmistusaika 2 min.

Raejuusto ja ketsuppi

Onko kiire ja pitäisi saada PROTEIINIA?

Ohje: Katso kylmään, lähes tyhjään jääkaappiin ja nappaa sieltä purkki raejuustoa ja ketsuppia. Avaa proteiinipitoisen bodykansan pelastajan kansi, löräytä roimasti kekkulia sen päälle, sekoita ja huitaise naamaan. Voila. Valmistusaika 30s.

Raaka kananmuna

Olet ehkä katsonut liikaa Arskan leffoja, mutta menkööt. Kai tämän pitää jokaisen kokea ainakin kerran.

Ohje: Osta munia. Rusauta kuori rikki ja muljauta sisältö kuppiin. Jatka muljautusta kurkusta alas. Valmistusaika 5 s.

TIKIS 10 VIIKOSSA MIEHET

Uusi TIKIS-nettivalmennus miehille, jonka avulla kasvatat
lihasmassaa ja hankit urheilullisemman kropan 10 viikossa.

Maustamaton rahka ja kaurahiutaleet

Sokeri on pahin vihollisemme, joten tässä täydellinen sokeriton gourmet välipala täyttämään masua.

Ohje: Ainekset ovat selkeät: kaurahiutaleita ja maitorahkaa. Saako ottaa makurahkaa? No ei. Dumppaa rahka kuppiin ja ripottele kaurat päälle. Sekoita lusikalla ja lapioi suuhun. Valmistusaika 15 s.

Riisi, tonnikala, ketsuppi

Tämä on jo villin kompleksinen ateria muihin esimerkkeihin verrattuna. Kunnon kehoaan temppelinä pitävä kölli pitää tosin huolen siitä, että keitetty riisi ei pääse loppumaan.

Ohje: Kypsän riisin päälle sirotellaan kauniisti tonnikala suoraan purkista ja estetiikan kruunaa roima käden puristus ketsuppia. Valmistusaika 30 min (ellei riisi ole jo valmiina).

Maustamaton proteiini veden seassa

Vähän proteiinista ja tottumuksista riippuen, lopputulos voi olla suhteellisen haastavasti ruokatorvesta alas soljuva kokonaisuus.

Ohje: Ota shaker ja pölläytä sinne scooppi valitsemaasi maustamatonta proteiinia. Avaa hana ja anna veden täyttää ainakin puolet shakerista. Ravistele, älä sekoita ja imaise unelmaliemi kitusiisi mahdollisimman nopeasti.

Jos et ole aikaisemmin kokeillut mitään näistä Gordon Ramseyn vahvasti oletettavasti kieltämistä herkkuaterioista, et ole missannut mitään. Joku näistä tosin saattaa pelastaa kataboliset lihaksesi joku kaunis päivä pulasta, joten älä unohda teko-ohjeita!

Kirjoittaja Aino Papinniemi on helsinkiläinen personal trainer, mind coach certified trainer, journalisti ja taiteilija.

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: