Vaihtelua perinteiseen pitsaan: värikkään ja ravintorikkaan pohjan kruunaa yksinkertaiset täytteet. Pitsan ei aina tarvitse tarkoittaa epäterveellistä ruokaa, tämä resepti todistaa sen. Pinaattinen pannupitsa suosii myös treenaajia proteiinipitoisuutensa sekä kalsiumin vuoksi. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen resepti! 

Pohja:

Täyte:

  • 400 g naudan jauhelihaa
  • 1 rkl oliiviöljyä
  • 1 tl CocoVin Kalaharin suolaa
  • 1-2 tl paprikajauhetta
  • reilusti rouhittua mustapippuria
  • 125 g (n. 10 kpl) kirsikkatomaatteja
  • rucolaa

Mittaa kaikki pohjan ainekset blenderiin tai kulhoon ja sekoita tasaiseksi massaksi joko blenderillä tai sauvasekoittimella. Kaada massa voideltuun uunivuokaan/piirakkavuokaan (tässä reseptissä on käytetty pyöreää uunivuokaa halkaisijaltaan noin 28 cm).

Paista täytteen jauheliha paistinpannulla oliiviöljyssä ja mausta ruskistunut jauheliha suolalla, paprikajauheella sekä mustapippurilla.

Levitä paistettu jauheliha vuokaan pohjan päälle. Puolita kirsikkatomaatit ja levitä ne tasaisesti leikkuupinta ylöspäin jauhelihan päälle.

Paista pannupitsaa 175 asteessa noin 15-20 minuuttia. Seuraa pohjan kypsymistä ja huolehdi, että jauheliha ei paistu päältä liian tummaksi. Anna valmiin pannupitsan hieman jäähtyä ja lisää päälle reilusti tuoretta rucolaa.

 

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: