Noudatatko maidotonta ruokavaliota? Kaipaatko vaihtelua maitokahviin tai haluatko muuten vain kokeilla jotain uutta keittiössä? Kasvimaidot ovat nousseet suureen suosioon viime vuosien aikana. Pähkinät sisältävät runsaasti kertatyydyttymättömiä rasvahappoja, jotka auttavat pitämään sydämen terveenä. Niissä on myös paljon proteiinia, kivennäisaineita ja muita tarpeellisia ravintoaineita. Mantelimaitoa voit juoda sellaisenaan, tai lisätä sitä smoothien tai itse tehdyn mehun joukkoon.

Liota manteleita 6-8 tuntia, jotta saat parhaat lopputuloksen.

Ainekset:

  • 150 g manteleita liotettuina ja valutettuina
  • 2 rkl kookosöljyä
  • 2 rkl agavesiirappia
  • 1 tl vanilja-aromia
  • ripaus suolaa

Mittaa ainekset tehosekoittimeen, lisää joukkoon 6 dl vettä ja sekoita sileäksi ja samettiseksi. Valuta maito sideharson läpi kauhalla painellen.

Mantelimaito säilyy jääkaapissa kolme päivää.

Lähde: Vihermehut, smoothiet ja shotit (Fern Green -kirja)

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: