Näin saat räjähtävän startin päivään!

huhti 26, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset, Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Ensimmäinen tunti heräämisen jälkeen on erittäin merkittävä koko päivän onnistumisen kannalta. Siihen kannattaa siis satsata. Tikis kertoo miten! Jos aamutoimiin kuuluvat ainoastaan kahvi ja hampaiden pesu, et välttämättä tunne oloasi kovin energiseksi päivän aikana. Paremman alun päivälle voi saada aikaiseksi hyvinkin yksinkertaisilla, mutta tehokkailla muutoksilla. Testaa ainakin näitä kuutta asiaa ja katso, mikä toimii sinun kohdallasi parhaiten:

1. Juo lasi vettä heti heräämisen jälkeen

Ihminen hikoilee nukkuessaan, joten on hyvä laittaa nestetasapaino kuntoon heti herättyään. Ota siis tavaksi juoda vettä, kun nouset aamulla ylös. Jos nautit aamupalalla kahvia, vettä olisi hyvä juoda enemmän kuin lasillinen. Yksinkertainen, mutta erinomainen rutiini.

aamuvesi

Lue myös: 6 hyvää syytä juoda vettä enemmän kuin mihin olet tottunut

2. Lähde kävely- tai juoksulenkille

Voit jammailla hyvän musiikin tahdissa raittiissa ilmassa ja siirtää ajatukset tulevaan päivään. Heti aamusta ei kuitenkaan tarvitse juosta puolimaratonia, vaan aloita vaikkapa ensin ihan reippaalla kävelyllä. Sen jälkeen voit lisätä tahtia hieman päivittäin. Lenkin voi korvata myös pienellä kuntopiirillä. Mitään raskaita liikkeitä ei tosin kannata aamulla tehdä, sillä kroppa ei ole vielä valmis niihin. Intensiivisempi treeni kannattaa jättää päivän toiselle puoliskolle.

juoksija

3. Käy kylmässä suihkussa

Oletko koskaan kokeillut kylmää suihkua aamulla? Käännä suihkussa kraana kaakkoon ja ole jääkylmän suihkun alla edes 10 sekuntia. Kylmä vesi tehostaa verenkiertoa ja kaupan päälle saat taatusti huippufiiliksen!

Lue myös: Nosta testosteronitasoja kylmän avulla

4. Syö tukeva aamupala

Tämän olet varmasti kuullut ennenkin. Silti moni jättää päivän tärkeimmän aterian väliin. Aamupalan tärkeydestä ovat samaa mieltä isoäitisi lisäksi ravitsemusneuvojat. Muista, että joka aterialla olisi hyvä syödä proteiinia, myös aamupalalla.

aamupala

Katso myös Treenisafka-video: Urheilijan aamupala

5. Lue 15-30 minuuttia

Lue jotain sinua motivoivaa kirjallisuutta, joka antaa asennetta päivääsi ja inspiroi sinua. Tämän tavan opetteleminen saattaa olla haastavin. Muista kuitenkin, että kuten jokainen uusi tapa, tarvitset noin kolme viikkoa, jotta siitä tulee rutiininomainen.

6. Kuuntele hyvää musiikkia

Henkinen lataus on vähintään yhtä tärkeä kuin fyysinen. Kuuntele aamusta jotakin piristävää ja rytmikästä musiikkia. Valitse soittolista, joka saa sinut hyvälle tuulelle.

Tikis on tehnyt muutaman soittolistan, mm. rap, rock ja cardio.

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: