Mistä protskua lihan lisäksi?

touko 2, 2014 | Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Proteiini on liikkujan paras ystävä, sillä lihakset tarvitsevat proteiinia kehittyäkseen ja palautuakseen. Tuttu juttu. Mutta mitä muita hyviä proteiininlähteitä on lihan ja maitorahkan lisäksi?

1.  Heraproteiinijauhe

 

Heraproteiinijauhe on helpoin ja nopein tapa saada protskua, sillä sitä ei tarvitse paistaa tai keittää. Sekoita veteen tai maitoon ja kulauta treenin jälkeen kurkusta alas. Heraproteiinivalmisteet sisältävät jopa 80% proteiinia per 100 grammaa ja hera myös imeytyy erittäin nopeasti.

Esimerkiksi FAST Hera80 on hyvä vaihtoehto – lue täältä miksi.

2.  Raejuusto

 

Toisin kuin muissa juustoissa, raejuustossa on vain vähän rasvaa, mutta paljon proteiinia. Sen vuoksi se sopii hyvin urheilijoille ja kuntoilijoille. Syö lisukkeena, lisää salaattiin tai syö sellaisenaan.

3.  Kala ja äyriäiset

 

Kalassa on yleensä hieman vähemmän proteiinia kuin lihassa tai maitorahkassa, mutta se sisältää D-vitamiinia sekä Omega-rasvahappoja. Terveellisyytensä vuoksi mereneläviä suositellaankin syötäväksi vähintään pari kertaa viikossa.

4.  Kananmuna

 

Kananmunan proteiini imeytyy hyvin ja lisäksi siinä on hyvä aminohappokoostumus. Lisää kananmunan koostumuksesta voi lukea täältä.

5.  Palkokasvit

 

Palkokasveista soija on hyvä proteiininlähde, sillä se sisältää kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Jos suosit kasvisruokaa, soijasta tehty tofu on hyvä valinta. Linssit, pavut ja herneet ovat kylläkin terveellisiä, mutta täydentäväksi proteiininlähteeksi kannattaa valita pähkinöitä ja siemeniä.

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: