Miksi juoda sitruunavettä päivittäin?

loka 13, 2014 | Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Mitä terveyshyötyjä tämä kaikille tuttu kirpeä keltainen hedelmä tarjoaa ja mihin vaivaan se auttaa? Parhaimmat terveyshyödyt saat, kun juot sitruunavettä aamuisin tyhjään vatsaan. Koska sitruunamehun happamuus on haitallista hampaille, kannattaa se laimentaa veteen ennen nauttimista.

Sitruunavesi auttaa pudottamaan painoa hillitsemällä näläntunnetta. Aamulla ei siis tule syötyä liian tuhtia aamupalaa ja tunnet olosi kylläiseksi pienemmästä ruoan määrästä. Sitruunavesi osana monipuolista ja terveellistä ruokavaliota edesauttaa myös ruoansulatusta ja poistaa kuona-aineita elimistöstä. Samalla kehosta poistuu ylimääräisiä nesteitä.

Sitruunamehu sisältää runsaasti C-vitamiinia ja sillä onkin mukavaa aloittaa aamu. Vastustuskyky paranee ja pitkällä aikavälillä voit ennaltaehkäistä flunssia ja muita sairauksia. Ota siis sitruunavesi päivittäiseksi tavaksi!

Kehon nesteytys on tärkeää aloittaa nimenomaan aamulla, koska yön aikana nestettä poistuu hikoilun ja hengityksen kautta. Monet aloittavat päivän kulauttamalla kupin kahvia, joka sekin kuivattaa kehoa entisestään.

Sitruunavesi boostaa myös aivotoimintaa, sillä sitruunan sisältämä kalium vaikuttaa aivotoimintaan positiivisesti. Kaliumin tarvittavasta pitoisuudesta veressä on syytä pitää huolta, sillä se auttaa elimistöä toimimaan oikein.

Vaikka sitruuna on itsessään hapan, sisältää se ainesosia, jotka auttavat ylläpitämään kehon pH-tasapainoa balanssissa.

Siinä on monta hyvää syytä juoda sitruunavettä päivittäin!

Lue myös: 6 hyvää syytä juoda enemmän vettä

Lähde: eBlogfa.com Kuva: Foodie’s Feed

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: