Näin helposti saat lisää kasviksia ruokavalioosi – 6 vinkkiä

elo 16, 2015 | Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Olet varmaankin kuullut, että kasviksia tulisi syödä vähintään puoli kiloa päivässä. Kasviksia kannattaakin nauttia päivän aikana runsaasti, sillä ne edesauttavat terveyttä ja painonhallintaa. Runsas kasvisten käyttö ennaltaehkäisee monia sairauksia, parantaa vastustuskykyäsi sekä pitää sinut virkeänä.  Jos kasvisten lisääminen ruokavalioon tuottaa kuitenkin päänvaivaa, kannattaa lukea seuraavat helpot vinkit: Näin saat lisää kasviksia ruokavalioosi!

1. Viipaloi kasvikset edellisenä iltana valmiiksi rasioihin, jotka on helppo ottaa mukaan töihin, kouluun jne.

kasvikset rasiassa

2. Jos syöt työpaikka- tai opiskelijaravintolassa, lataa yli puolet lautasesta kasviksilla

3. Lisää kasviksia tavallisiin ruokiin, joita kokkaat perheellesi (lisää kasvisraastetta esim. lihapulliin)

4. Tee vihersmoothie ja kulauta kasvikset kurkusta alas herkullisessa muodossa

vihersmoothie

5. Pidä kasvikset aina näkyvillä (esim. jääkaapin etuosassa), jotta muistaisit niiden olemassaolon

6. Jos syöt ulkona, vaihda ranskalaiset ja muut hiilarit kasviksiin

pihvi

Lukaise myös: Helpot muutokset ruokavalioon ja Näin onnistut dieetissä

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.
 

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: