Olet varmaankin kuullut, että kasviksia tulisi syödä vähintään puoli kiloa päivässä. Kasviksia kannattaakin nauttia päivän aikana runsaasti, sillä ne edesauttavat terveyttä ja painonhallintaa. Runsas kasvisten käyttö ennaltaehkäisee monia sairauksia, parantaa vastustuskykyäsi sekä pitää sinut virkeänä.  Jos kasvisten lisääminen ruokavalioon tuottaa kuitenkin päänvaivaa, kannattaa lukea seuraavat helpot vinkit: Näin saat lisää kasviksia ruokavalioosi!

1. Viipaloi kasvikset edellisenä iltana valmiiksi rasioihin, jotka on helppo ottaa mukaan töihin, kouluun jne.

kasvikset rasiassa

2. Jos syöt työpaikka- tai opiskelijaravintolassa, lataa yli puolet lautasesta kasviksilla

3. Lisää kasviksia tavallisiin ruokiin, joita kokkaat perheellesi (lisää kasvisraastetta esim. lihapulliin)

4. Tee vihersmoothie ja kulauta kasvikset kurkusta alas herkullisessa muodossa

vihersmoothie

5. Pidä kasvikset aina näkyvillä (esim. jääkaapin etuosassa), jotta muistaisit niiden olemassaolon

6. Jos syöt ulkona, vaihda ranskalaiset ja muut hiilarit kasviksiin

pihvi

Lukaise myös: Helpot muutokset ruokavalioon ja Näin onnistut dieetissä

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: