Hyvänmakuinen vihersmoothie (sis. reseptin!)

huhti 6, 2017 | Miesten ravinto, Naisten ravinto, Reseptit miehille, Reseptit naisille | 0 Kommenttia

Vihersmoothie on todella hyvää vaihtelua perinteisimmille marja- ja hedelmäsmoothieille. Itselläni on sellainen kuva, että se on liiankin aliarvostettu ja mietittyäni tulin siihen lopputulemaan, että vihersmoothie voi olla jopa jonkinlainen ”mörkö”.

Voiko vihersmoothie olla hyvänmakuinen? Vastaan teille tähän yleiseen kysymykseen: kyllä voi! Olen tehnyt lukemattomia vihersmoothieita – sekä niitä pahan- että hyvänmakuisia – ja alla on ohje omaan suosikkiini. Jos sinulla on huonoja kokemuksia vihersmoothieista, et ole koskaan vielä kokeillut sellaista tai haluat muuten vain vaihtelua smoothieresepteihin, suosittelen lämpimästi kokeilemaan ohjettani. Uskon, että yllätyt positiivisesti! 😉

TIKIKSEN SUPERHAASTE

Treenaa kotona! Suosittu treenihaaste kipinöi sinut liikkumaan tehokkaasti omilla ehdoillasi ja syömään terveellisesti ilman kalorien laskemista.

Jos haluat vihersmoothieeseen lisää potkua ja vihreyttä, voit lisätä joukkoon ennen blendausta esim. 1 tl viherjauhetta.

Vihersmoothieohje:

  • reilu kourallinen baby-pinaattia
  • 1 banaani
  • 1 kiivi
  • 1 avokado
  • pätkä kurkkua (n. 5 cm)
  • loraus sitruunamehua
  • 2 dl kauramaitoa

Kuori banaani, kiivi ja avokado sekä pese baby-pinaatit. Laita kaikki ainekset blenderiin ja sekoita, kunnes smoothie on tasaisen vihreää. Nauti!

– Emili Kumpuniemi

 

Tsekkaa myös muut reseptit: 

Mustikka-banaanituorepuuro

Terveellinen riisisuklaa

Sokeriton siruuna-kardemummapannari 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: