Hamppuproteiini – kasviperäinen proteiinilisä urheilijoille

tammi 11, 2016 | Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Oletko miettinyt miten voisit korvata eläinproteiineja kasviperäisillä vaihtoehdoilla? Oletko kiinnostunut oman terveyden lisäksi myös ympäristön hyvinvoinnista? Jos vastasit kyllä, suosittelemme tutustumaan luonnonmukaisesti tuotettuun hamppuproteiinijauheeseen!

Jos tarkastellaan koko kasvikuntaa, juuri hampunsiemenissä on kaikkein kattavin syötävissä ja käytettävissä oleva proteiini. Moni toki yhdistää mielessään hampun päihdekäyttöön, mutta elintarvikekäyttöön tarkoitettu hamppulajike on eri kasvi. Mikä sitten tekee hamppuproteiinista ihanteellisen proteiinilisän urheilijoille, vegaaneille ja kaikille hyvinvoinnistaan kiinnostuneille?

1. Aminohapot

 

Hamppuproteiinijauhe sisältää kaikkia välttämättömiä aminohappoa, joita aikuisen ihmisen keho ei pysty tuottamaan itse. Varsinkaan, jos et käytä eläinproteiineja, ruokavalio kannattaa pitää todella monipuolisena. Täydellisiä proteiininlähteitä kasvikunnan tuotteista ovat hamppuproteiinin lisäksi mm. chia-siemenet ja spirulina.

2. Allergiaystävällisyys

 

Hampunsiementen proteiinit sulavat ja imeytyvät mainiosti, ja ovat erittäin allergiaystävällisiä. Maitotuotteet ja soija saattavat aiheuttaa joillekin allergisia reaktioita, mutta hampunsiemenistä johtuvia allergoita ei ole raportoitu. CocoVin hamppuproteiinijauhe valmistetaan kylmäpuristustekniikalla, jolloin valmistusprosessi ei vaadi haitallisten liuottimien käyttöä. Jauhe on luomulaatuinen, gluteeniton, laktoositon ja lisäaineeton.

hamppu2

3. Rasvahapot

 

Jos verrataan hamppuproteiinijauhetta muihin proteiinijauheisiin, on siinä runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja (omega-6 ja omega-3). Tämän lisäksi jauhe sisältää runsaasti magnesiumia, rautaa, sinkkiä ja kaliumia.

4. Kuitu

 

CocoVin luomuhamppuproteiini sisältää 20 grammaa kuitua per 100 grammaa, joten lisäämällä jauhetta esimerkiksi jugurtin, smoothien tai myslin sekaan, saat helposti lisättyä päivän kuidunsaantia ruokavaliossasi.

5. Käyttö palautusjuomana

 

Hamppuproteiinijauhe sopii käytettäväksi palautusjuoman proteiinilähteeksi 40 gramman annostuksella.

Hampunsiemen on siis äärimmäisen monipuolista, tasapainoista ja ravinnetiheää ruokaa!

(Artikkeli toteutettu yhteistyössä CocoVin kanssa.) 

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: