7 vinkkiä parempaan oloon

touko 11, 2015 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset, Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Monet haluavat elää terveellistä elämää ja mahdollisimman helposti. Tässä seitsemän vinkkiä miten voit tehdä elämästä hieman terveellisemmän.

Korvaa margariini avokadolla leivän päällä. Avokado on loistava korvike voille. Se sisältää suuren määrän terveellisiä rasvoja, joita elimistö tarvitsee sekä paljon kaliumia, jota saa mm. banaanista.

Lue lisää hyviä syitä syödä avokadoa täältä.

Sulje elektroniset laitteet ja kirjaudu ulos somesta. Ei ole väliä teetkö sen kerran päivässä, muutaman tunnin kerrallaan vai oletko kokonaisen päivän ilman mobiililaitteita. Stressi vähenee, kun sulkee puhelimen ja internetin silloin tällöin. Voit hyödyntää kaiken ylimääräisen ajan terveellisempiin asioihin kuten treenaamiseen.

Meditoi joka päivä. Vaikka meditointihetkesi kestäisi vain 5 minuuttia, se vähentää stressiä, kun puhdistat mielesi kaikesta negatiivisesta, nalkuttamisesta ja masentavista asioista. Stressi vaikuttaa elimistöön myös fyysisesti, sillä elimistö tuottaa stressihormoni kortisolia, joka nostaa verensokeria. Kortisoli voi aiheuttaa monia tuhoja elimistöön, se voi saada sinut syömään enemmän kuin on tarve ja näin lisätä ylipainoa. Meditointi vähentää stressiä, joka taas tarkoittaa vähemmän rasvaa elimistöön.

Lue myös muita vinkkejä stressin lievittämiseen.

Syö tummaa suklaata karkkien sijaan. Tämä tuntuu hemmottelulta, mutta on totta – suklaa sisältää paljon terveyshyötyjä. Suklaa on pakattu täyteen antioksidantteja, se auttaa nostamaan aivojen toimintaa ja on luonnollinen mielialan tehostaja. Sokeriset karkit sen sijaan eivät sisällä suklaan hyötyjä ja ovat pelkkää haitallista sokeria.

Tummaa suklaata vielä parempi vaihtoehto on raakasuklaa!

Kokkaa itse. Kokkaaminen on terveellistä, koska se antaa sinulle täydet valtuudet päättää mitä laitat ruokaasi (ja lopulta elimistöösi), sekä pääset kauppaan valitsemaan kaikki raaka-aineet. Lopuksi pääset valmistamaan terveellisen aterian itsellesi. Ravintolan ruoka-annokset sisältävät usein turhia kastikkeita ja piilosokeria. Kokkaamalla itse päivän menyyn terveellisistä ruoka-aineista vähennät turhien kalorien syöntiä.

Syö ennen kuin menet kauppaan. Alitajuisesti teet erilaisia valintoja kaupassa, riippuen kuinka nälkäinen olet sillä hetkellä. Tutkimusten mukaan nälkäiset ihmiset ostavat epäterveellisempiä ruokia, koska nälkäinen elimistö kertoo aivoille halun maksimoida rasvan ja kalorien määrää. Käy siis kauppassa kylläisenä, jotta voit tehdä terveellisempiä valintoja.

Juo vihreää teetä. Juo mustan teen tai kahvin sijasta vihreää teetä. Ei ole syytä miksi vihreää teetä ei tulisi juoda enemmän. Jokainen kuppi taistelee vatsarasvaa vastaan ja lisää sydämen terveyttä. Vihreä tee sopii smoothieihin, jääkylmänä tai kuumana, eikä se tarvitse edes makeuttajaa taatakseen hyvän maun.

Lisää ideoita kahvin korvikkeeksi löydät täältä.

Lähde: onlinehealth.wiki

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: