7 syytä juoda kuppi vihreää teetä

joulu 22, 2015 | Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Vihreä tee on ikivanha juoma, joka tarjoaa lukuisia terveyshyötyjä. Sen säännöllinen nauttiminen voi tehdä ihmeitä kehollesi. Tässä on 7 hyvää syytä juoda kupponen vihreää teetä välittömästi:

1. Vihreä tee tekee hyvää luille

 

Enemmän kuin maito. Tiedelehden Nutrition Research tekemän tutkimuksen mukaan vihreä tee saattaa hidastaa luiden haurautumista ja osteoporoosia. Naisilla, jotka joivat kolme kuppia vihreää teetä päivässä, oli 30% pienempi riski osteoporoosiperäisiin lonkkamurtumiin.

2. Vihreä tee saattaa ehkäistä syöpää

 

Syöpää sairastavien määrä on alhaisempi maissa (kuten Japanissa), joissa vihreää teetä juodaan paljon. Tutkijoilla ei toki ole varmuutta siitä, että pelkästään vihreä tee vaikuttaa syöpätilastoihin.

3. Vihreä tee auttaa painonhallinnassa

 

Tutkimusten mukaan vihreän teen juominen saattaa vähentää rasvan määrää kehossa ja ehkäistä ylipainon seurauksena syntyviä sairauksia, kuten esimerkiksi diabetesta.

4. Vihreä tee saattaa alentaa kolesterolia

 

Tutkimukset osoittavat, että vihreän teen juominen alentaa LDL-kolesterolia.

5. Vihreä tee edistää suun terveyttä

 

Japanilaisten tutkijoiden mukaan mm. ienverenvuotoa esiintyy vähemmän niillä ihmisillä, jotka juovat vihreää teetä säännöllisesti.

6. Vihreä tee hellii sydäntä

 

Tutkimuksen mukaan päivittäinen vihreän teen juominen vähentää riskiä sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin.

7. Vihreä tee antaa energiabuustin

 

Vihreä teekin sisältää kofeiinia, vaikkakin paljon vähemmän kuin kahvi. Teen juominen tarjoaa energiabuustin ilman, että saat samoja sivuvaikutuksia, joita voit saada kahvin nauttimisesta, kuten esimerkiksi päänsärkyä, tärinää ja pahoinvointia.

Lähde: Time

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: