3 tapaa lisätä proteiinia puuroon!

joulu 22, 2016 | Miesten ravinto, Naisten ravinto | 0 Kommenttia

Aamupuuro – se monen liikkuvan ja terveydestään huolta pitävän ykkösaamupala. Kaura tasapainoittaa kolesteroliaineenvaihduntaa sekä verensokerin vaihtelua. Puurossa itsessään ei kuitenkaan ole tarpeeksi proteiinia treenaavalle ihmiselle. Lisääthän sinä puuroosi proteiinia?

Miksi tarvitset proteiinia aamupalalla?

 

Hiilihydraattien lisäksi ihminen tarvitsee aamupalallaan rasvoja ja proteiinia. Hiilihydraatit täyttävät aamulla yön aikana tyhjentyneitä glykogeenivarastoja, ja lihakset taas kaipaavat kipeästi yön mittaisen paaston jälkeen proteiinia lihasten rakennusaineeksi. Proteiinipitoisen aamupalan syötyäsi tunnet myös olosi kylläsemmäksi pidempään. Proteiinia tarvitset, olitpa sitten painonpudottaja, kestävyysjuoksija tai vaikka lihasmassaa kasvattava kehonmuokkaaja.

Ota tästä talteen helpot keinot lisätä proteiinia aamupuuroosi:

Mistä proteiinia aamupuuroon?

 

Raejuusto on helppo ja maukas keino lisätä puuron proteiinipitoisuutta: sen voi listätä suoraan purkista valmiin puuron sekaan.Omista tavoitteistasi riippuen voit lisätä sitä n. 100-150 g yhteen puurolautaselliseen.

Kananmunan valkuaisia voit keittää puuron sekaan ja saat valkuaispuuroa. Jos ajatus ei tunnu houkuttelevalta, voit toki syödä kananmunat myös erillään.

Heraproteiini on myös maukas ja helppo proteiininlisääjä niin puuroon kuin muihinkin aamupaloihin. Sekoita n. 20-30 g heraproteiinia valmiiseen puuroon ja nauti! Voit itse valita minkä makuisella heralla haluat maustaa puurosi – valmista suklaan, mansikan tai vaikka cookies&creamin makuista puuroa!

 

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: