Oletko lähdössä kylmää talvea karkuun lomamatkalle, jossa et pääse kuntosalille? Intohimoiselle treenaajalle viikko ilman liikuntaa voi tuntua jo kidutukselta, mutta ei hätää: myös ilman sitä tuttua ja turvallista kuntosalia voi harjoitella! Tikis kokosi helppoja vinkkejä reissutreeniin kohdesuositusten kera!

Treenaa reissussa näin:

Valitse portaat

 

Portaiden nousu on mitä parhainta pyllytreeniä! Tehosta porrastreeniä puristamalla pakaralihaksella kunnolla nousuvaiheen lopussa. Mitä enemmän portaita, sitä mehevämpi peba tulee. Lisää ideoita porrastreeniin: Rasvaa polttava porrastreeni

Esimerkkikohde: Gran Canarian Puerto Rico

Miksi: loputtomasti portaita

Skippaa metro

 

Varsinkin lyhyemmät matkat kannattaa taittaa jalan. Saat hyvää liikuntaa ja samalla näet enemmän. Metrossa mustien ohi vilistävien seinien katselu on suhteellisen tylsää nähtävää, kun maan pinnalla olisi tarjolla ties mitä!

Erinomainen kohde toteuttaa: Lontoo

Miksi: metrokartta on sellainen sekasotku, että välillä pääsee helpommin perille apostolin kyydillä

Harjoittele oman kehon painolla

 

Omalla kehonpainolla tehty treeni onnistuu missä vain. Voit tehdä punnerruksia, vatsarutistuksia, syväkyykkyjä ja niin edelleen. Lihaskuntoharjoittelu onnistuu ilman kuntosaliakin. Paljon treenivinkkejä löydät Tikiksen YouTube-kanavalta.

Hyvä kohde: New York

Miksi: yksi salikäynti maksaa yleensä ainakin yli 30 euroa, joten kehonpainoharjoittelu kuulostaa loistavalta matkabudjetin ylläpitämiseksi

Ota mukaan jumppakumppari

 

Jos kuitenki haluat käyttää ulkomailla jotain ekstravastusta, jumppakuminauha on näppärä harjoitteluväline reissutreeniin. Sen avulla voit treenata monipuolisesti ja mikä tärkeintä, se on kevyt ja mahtuu pienen pieneen tilaan, eikä vie arvokkaita kiloja tai neliösenttimetrejä muilta matkatavaroilta.

Kohdesuositus: kaikki halpalentoyhtiöillä tehdyt matkat

Miksi: matkatavaroiden painorajoituksissa pysyminen on lähes mahdotonta, vaikka mukaan pakkaa vain “elintärkeät” tavarat

Näillä neuvoilla pysyt sporttisessa vireessä reissussakin. Muista kuitenkin, että välillä lepo voi tehdä hyvää – varsinkin, jos olet himotreenaaja. Hetken kunnollinen lepo palauttaa kropan ja keholla on aikaa korjata mahdollisia kovan treenaamisen aiheuttamia pieniä vaurioita. Lepoviikon jälkeen voit yllättyä treenin sujuvuudesta ja fiilistellä sitä, että pääset tauon jälkeen taas tositoimiin! Treenaat tai et, tärkeintä on nauttia reissusta!

P.S. Uudella SELKÄ KUNTOON -nettivalmennuksella treenaat kätevästi kotona tai reissussa. Lyhyet ja tehokkaat treenit tarjoavat sinulle takuuvarmasti uusia oivalluksia kehon käyttöön ja liikkuvuuteen! 

tikis_selka_980x400s

 

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: