Tikis-tyttö – mistä sellaisen tunnistaa?

marras 5, 2015 | Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Fitness-mimmi. Salikissa. Punttimisu. Rautaa nostaville naisille on monia nimiä. Punttisalilla lihaksia kasvattavia ja hikeä vuodattavia naisia leimaavat myös monenmoiset ennakkoasenteet ja harhakäsitykset. Ollakseen salikisu ei tarvitse tekokynsiä, hämähäkkiripsiä tai viimeisen päälle sudittuja sotamaalauksia. Niiden sijasta aidon Tikis-tyttö tunnistetaan seuraavista seikoista:

Paino

Toisin kuin useimmat kanssasisarensa, tikis-tyttö on innoissaan, kun vaaka näyttää isompaa lukemaa, ja farkut alkavat kiristää reisistä. Onhan saavutettu kasvu puhdasta, kireää lihasta!

Lihaskasvu ei kauhistuta

 

”Siis mä en voi käydä salilla, ettei mulle tuu liian isot lihakset”. Lause, jota et takuulla kuule oikean Tikis-tytön suusta. Ikinä. Tämä tyttö tietää, että saadakseen todella suuret lihakset täytyy tehdä aivan jäätävästi duunia. Jo pienikin lihaskasvu vaatii megatiukkaa treeniä.

TIKIKSEN SUPERHAASTE

Treenaa kotona! Suosittu treenihaaste kipinöi sinut liikkumaan tehokkaasti omilla ehdoillasi ja syömään terveellisesti ilman kalorien laskemista.

 

Ruokailu

 

Tikis-tyttö ei mutusta hamppariaterioita ja mättösafkaa, vaan laadukasta, puhdasta, proteiinipitoista ja sopivan rennolla asenteella valmistettua ruokaa. Elämä ei kaadu nautinnolliseen palaan suklaata, sillä pääsääntöisesti tikis-tyttö syö fiksusti. Useimmiten tikis-tytön ateriakoot saattavat myös herättää hämmennystä kanssaeläjissä –lihaskasvu ja kova treeni kun vaativat energiaa.

Tikis-tytön mielestä kaurapuuron sekaan sekoitettu raejuusto ei ole ällöttävää limasotkua, vaan näppärä keino lisätä proteiinia terveelliseen aamupalapuuroon.

HC -treeniä

 

Kun tikis-tyttö treenaa, niin silloin myös treenataan. Norona valuva hiki, punainen naama, pullistuvat verisuonet ja takahampaat paljastava irvistys kuuluvat asiaan. Treenille ei mennä näyttäytymään, näyttämään freesiltä ja ottamaan peiliselfieitä (ainakaan liikaa; pikku poset ovat asia erikseen…).

”Ei ole aikaa” -tekosyy

 

Tikis-tyttö ei käytä ”mulla ei ole aikaa treenata” -tekosyytä, koska hän tietää, että oikeasti tärkeälle asialle täytyy sitä aikaa järjestää. Hän merkkaa kalenteriin treeniajat ja noudattaa niitä. Useimmiten ainakin.

Asenne ratkaisee

 

Tikis-tyttö ei turhia voivottele, vaan hoitaa homman. Sade ei estä juoksulenkkiä. Jos sali on kiinni, kehonpainotreenin voi tehdä missä vain. Aina portaat hissi sijaan. Hymyllä saavuttaa enemmän kuin nenää nyrpistelemällä. It’s all about the attitude.

Tunnistatko itsessäsi Tikis-tyttöä?

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: