Parhaat ihonhoitovinkit treenaajille

marras 25, 2014 | Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Kannattaako lenkille lähteä ilman meikkiä? Entä millainen puhdistustuote paljon treenaavan tulisi valita? Tsekkaa alla olevien vinkkien avulla pidätkö ihostasi riittävän hyvää huolta.

1. Ihon suojaaminen

 

Jos liikut paljon ulkona, muista suojata ihosi! Suomalaisilla on usein kuiva ja herkkä iho, jolle ei tee hyvää ulkoilla tuulessa ja pakkasessa. Hyvä valinta on paksu ulkoiluvoide. Myös BB-voide ja meikkivoide käyvät ihon suojaamiseen. Meikkivoiteesta ei ole haittaa urheillessa, kunhan muistat puhdistaa kasvot huolellisesti jälkikäteen.  Älä myöskään unohda aurinkosuojakerrointa talviauringossa.

2. Puhdistusliinat

 

Puhdistusliinat on kätevä varuste treenikassiin. Niiden avulla saa pyyhittyä helposti meikit pois, jos ei halua näyttää seepran ja pandan yhdistelmältä jumpan loputtua. Jos treenin jälkeen ei pääse heti suihkuun, liinat ovat myöskin kiva keino pyyhkäistä hiet pois kasvoilta ja raikastaa oloa.

3. Huolellinen ihonpuhdistus

 

Jos hikoilet paljon urheillessasi ja käytät paksua meikkivoidetta, valitse riittävän tehokas puhdistustuote. Useimmiten puhdistusmaito tai -vesi ei puhdista tarpeeksi hyvin hien ja öljyisen meikkivoiteen yhdistelmää. Parempi valinta olisi esimerkiksi puhdistusvoide tai -vaahto. Muista käyttää aina kasvovettä puhdistuksen yhteydessä. Kasvovesi neutraloi puhdistustuotteen emäksisyyden ja poistaa viimeisetkin meikin ja lian rippeet iholta.

4. Ihon kosteutus

 

Ahkera treenaaja käy yleensä myös ahkerasti suihkussa. Tällöin iho kuivuu helposti ja talvi lisää kuivuutta entisestään. Kosteuta ihosi joka kerta peseytymisen jälkeen päästä varpaisiin. Tähän vuodenaikaan paras tuote on laadukas öljy. Nykyään on saatavilla myös tahmaamattomia kuivaöljyjä, jos perinteinen öljy ei ole juttusi. Ensiapu löytyy todennäköisesti keittiöstäsi, sillä ruoanlaiton lisäksi kookosöljy on loistava tuote myös ihon kosteutukseen. Kasvoille kannattaa valita kevyempi tuote tai käyttää öljyä vain iltaisin, sillä sen päällä meikki ei pysy nätisti ja iho saattaa kiiltää.

5. Laadukas ravinto

 

Älä unohda hoitaa ihoasi myös sisältä päin. Runsas vedenjuonti ja vitamiinit parantavat muun terveytesi ohella myös ihosi hyvinvointia. Talvea kohden mentäessä (ja ihon kuivuessa) kannattaa kiinnittää etenkin huomiota siihen, että saat riittävästi hyviä rasvoja ruokavaliostasi. Liian vähäinen rasvojen saanti kuivattaa ihoa ja saa sen hilseilemään.

Lisää aiheesta: Älä pelkää rasvaa ja Hyviä rasvoja avokadosta

Lue myös: Helpompi terveellisempi arki – 10 vinkkiä

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: