Parempi olo pienten valintojen kautta

helmi 16, 2016 | Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Meillä kaikilla on tavoitteita, joihin haluamme päästä. Oli se sitten painonpudotus, urheilullisempi elämäntyyli, asuminen ulkomailla, unelmatyöpaikka, positiivisempi elämänasenne. Maailma on pullollaan tavoittelemisen arvoisia asioita. Vaikka tavoite siintäisi tällä hetkellä vielä horisontissa, on sitä kohti mahdollista päästä pienten tekojen ja valintojen kautta.

Myös kärsivällisyyttä tarvitaan, matka saattaa olla hidas, mutta sitä varmemmin pääset tavoitteeseen. Usein se ensimmäisen askel on se vaikein, mutta sitäkin tärkeämpi.

Jos tavoitteenasi on laihtua, mieti millä tavoin sinun tulee muuttaa elämäntapojasi, jotta laihdut? Ruokaremontti on tarpeellinen, jos ylipainoa on kertynyt vartaloon. Jos kaupassa kuljet karkkihyllyn ohi ja pysähdyt ostamaan suklaata, mieti kaksi kertaa kummasta tulee parempi olo: suklaasta vai uudesta paremmasta ulkomuodosta? Suklaa antaa hetkellisen mielihyvän tunteen, mutta syötyäsi patukan, on paha olo kahta kauheampi. Vaikka saattaa tuntua, ettei yksi suklaapatukka näy missään, pitkällä aikavälillä syömättä jääneet herkut kiristävät vyötäröä entisestään ja sokerin himo katoaa. Herkuista pidättäytyminen vaatii itsekuria, mutta mikä voittajafiilis tuleekaan laihdutetuista kiloista. Kierrä siis herkkuhyllyt kaukaa, jotta et kiusaa itseäsi turhaan. Pienten valintojen kautta parempaan oloon.

Haluaisitko olla positiivinen ja iloinen, vaikka taivaalta sataisi räntää vasten kasvoja? Etsi jokaisesta hetkestä jotain hyvää. Aloita aamu ajattelemalla vain hyviä ja positiivisia asioita, niin päivästäsi tulee hyvä. Positiivisuus on opeteltavissa oleva asia!

Lisää aiheesta: Kuinka lisätä onnellisuutta arjessa – 10 vinkkiä

Jos haluat muuttaa ruokailutottumuksiasi tai mitä vaan elämässäsi, tulee asioita tehdä monta kertaa ennen kuin siitä tulee tapa. Pienille lapsillekin sanotaan, että jotain täytyy maistaa kahdeksan kertaa ennen kuin siitä oppii pitämään. Älä siis tuomitse terveellisiä ruokailutottumuksia suoraan, vaan anna itsellesi mahdollisuus oppia pitämään niistä tai mistä tahansa mitä tavoittelet.

Aina voi valita. Töiden jälkeen lenkille tai salille vai sohvalle lepäämään? Janojuomaksi vettä vai limua? Baari-ilta vai iltalenkki raikkaassa ilmassa? Aamutreeni vai kellon torkuttaminen pitkään? Pitseriasta haettu pitsa vai herkullinen itse tehty pitsa hyvistä raaka-aineista? Lumityöt itse tehtynä vai pyydetty naapuria tekemään? Haaveilu tulevaisuudesta vai eläminen hetkessä? Suuttuminen pienistä asioista vai kiitollisuus kaikesta mitä ympärillä on?  Lista on loputon. Muista, että aina voit valita ja valinta on vain sinun! 🙂

– Petra 

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: