5 asiaa, jotka kannattaa tehdä uudenvuodenlupauksen sijaan

joulu 30, 2015 | Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Oletko aiemmin tehnyt uudenvuodenlupauksia, joita et ole pystynyt pitämään? Et ole ainoa. Tutkimusten mukaan vain 8% ihmisistä onnistuu siinä. 

Silti ihmiset asettavat vuosi toisensa jälkeen epärealistisia tavoitteita. Suurin osa uudenvuodenlupauksista liittyvät treveellisempään elämään ja painonpudotukseen. Nämä lupaukset eivät ole tarpeeksi konkreettisia. Kaivat itsellesi kuoppaa jo aseettaessasi epämääräisen lupauksen. Mikset lupaisi sen sijaan itsellesi jotain konkreettista, joka auttaa sinua saavuttamaan terveellisemmän ja kevyemmän elämän?

Alla on viisi tapaa lisätä hyvinvointia arkeesi ja saavuttamaan tavoitteesi helpommin:

1. Juo enemmän vettä

Tämä kuulostaa helpolta, mutta on erittäin tärkeää. Suurin osa meistä ei juo tarpeeksi vettä päivän aikana. Se ei ole ainoastaan epäterveellistä, vaan saattaa johtaa myös siihen, että ruokaa syödään yli tarpeen ja sitä kautta paino nousee.

Amerikkalaistutkimuksen mukaan ihmiset, jotka joivat puoli litraa vettä ennen ruokailua pudottivat keksimäärin yli 2 kiloa enemmän kuin he, jotka eivät juoneet vettä. Voit kokeilla juoda pari lasillista vettä ennen ruokailua hillitäksesi nälkää.

Lisää aiheesta: 6 hyvää syytä juoda enemmän vettä kuin mihin olet tottunut

2. Syö enemmän proteiinia

Proteiinin nauttiminen aterioilla pitää kauemmin kylläisenä. Se on tärkeä osa painonpudotuksen kannalta. Proteiinia saat mm. lihasta, kalasta, kananmunista ja raejuustosta. Helpoin tapa syödä enemmän proteiinia on ehkäpä proteiinijauheet.

Lue myös: 5 merkkiä liian vähäisestä proteiininsaannista 

3. Syö enemmän kasviksia

Me kaikki tiedämme, että kasvikset ovat terveellisiä ja niitä pitäisi syödä vähintään puoli kiloa päivässä. Kasviksista saat tärkeää kuitua, joka pitää kylläisenä. Helppo tapa lisätä kasviksia ruokavalioon on esimerkiksi syödä niitä lisukkeena jokaisella aterialla.

Syötkö ulkona? Tilaa iso salaatti ja pyydä kastike erikseen. Kuitua saat myös hedelmistä – valitse vaikkapa omena välipalaksi!

Lue myös: Näin helposti saat lisää kasviksia ruokavalioosi – 6 vinkkiä

4. Liiku (ei ole väliä miten)

Lajilla ei ole väliä, kunhan liikutat kehoasi. Se voi olla kävelyä, salia, zumbaa tai pilatesta. Pääasia, että nautit siitä!

5. Vältä napostelua

Nopostelu on varma keino kerryttää ylimääräistä painoa. Kiinnitä siis huomiota siihen, mitä syöt aterioiden välissä. Kun syöt tarpeeksi usein kunnon ruokaa, sinun ei edes tee mieli herkutella. Säännöllinen ateriarytmi on avain tereelliseen ravitsemukseen.

Lähde: mindbodygreen

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: