Voiko Scandinavian Hunk herkutella, Kristopher Jackson?

| marras 27, 2015 | Lifestyle miehet, Miesten treeni | 0 Kommenttia

Kristopher Jackson on Skandinavian Hunksien uusimpia jäseniä, sillä mies valittiin kuuman tanssiryhmän tanssijaksi tänä kesänä. Haastattelussa Kristopher paljastaa muun muassa, miten Hunks pysyy tikissä ja onko Suomeen muutto vaikuttanut miehen treenirutiineihin. Lue myös millaista treeniä Kris suosii ja katso esimerkkipäivä miehen ruokavaliosta.

Hunksien lisäksi personal trainerina työskentelevä Kristopher on kotoisin Chicagosta Yhdysvalloista. Taloustieteitä opiskelleen miehen alkuperäinen suunnitelma oli päästä lukemaan lakia, mutta hän päätyikin tyttärensä äidin perässä tänne ”kylmään, D-vitamiinipuutteiseen maahan”. Suomessa Kris työskenteli useissa yrityksissä liikeideoiden kehittäjänä, kunnes sitten viimeisimmän pestin loputtua päätyi Hunkseihin.

 

Hunksina sinun pitää pysyä tikissä. Miten se onnistuu? Miten esimerkiksi treenaat tai noudatatko jotain tiettyä ruokavaliota?

 

Haluaisin korostaa, että meillä kaikilla on erilaiset vartalotyypit, aineenvaihdunta ja elämäntilanteet, joilla on vaikutusta treenaamiseen. Se, mitä itse teen ei ole mikään resepti ihannekroppaan, vaan tärkeintä on tuntea olonsa mukavaksi omissa nahoissaan. Treenaan 4-5 kertaa viikossa. Opetan crossfitiä, joka on oman treeni-ideologiani pohja. Minulla ei ole off-seasonia, sillä tikissä oleminen on elämäntapani: ei bulkkausta, erikoisia dieettejä tai muuta vastaavaa. Treenini koostuvat korkeaintensiteettisestä kehonpainoharjoittelusta ja ne kestävät 45 minuuttia. Sen jälkeen treenipaidastani tippuu hikeä. Käytän treeneissäni monipuolisesti kahvakuulia ja yritän tosissani haastaa kroppani. Esimerkiksi rintapäivänä perinteisen penkkipunnerruksen sijaan punnerran. 20 kilon paino selkään, 20 punnerrusta, 30-45 sekuntia lepoa, 19 punnerrusta, 30 sekuntia lepoa, 18 punnerrusta ja niin edelleen. Rinta ja keskivartalo ovat tulessa ja aineenvaihdunta kiihtyy.

Ruokavalionikaan ei ole mikään salaisuus. Tulen perinteisestä amerikkalaisesta perheestä, jossa äiti tekee herkullisia aterioita. Itse en ole kummoinen kokki. Ruokavalioni on tylsä, mutta se toimii. Tavoitteeni on syödä 175-200 grammaa proteiinia päivässä. Tähän pääsen syömällä proteiinipitoisia ruokia, proteiinijauheita ja banaaneja.

 

Päivän ruokavalioni näyttää kutakuinkin tältä:

 

Ensimmäisenä aamulla: proteiinisheikki ja 2 banaania

Aamupala: puuroa, proteiinilla/ mustikoita, 4 kovaksi keitettyä munaa ja kahvia

Välipala: riisikakkua, maapähkinävoita, heraa ja banaani

Lounas: iso salaatti, kanaa ja paljon vettä

Välipala: 3-4 banaania

Päivällinen: 3 purkkia tonnikalaa, ruskeaa riisiä ja parsakaalia

Iltapala ennen nukkumaan menoa: heraa tai kaseiinia ja riisikakkuja

Olen rutiinien ystävä ja olen syönyt samalla tavalla melkein 10 vuotta. Noudatan tätä ruokavaliota viitenä päivänä viikossa ja viikonloppuisin syön mitä mieli tekee: mäkkäriä, kebabia tai sushia, jota on lemppari cheatmealini.

Boom, lets do this #icebreakershow #Scandinavianhunks #best group

Kuva, jonka @hunkssuklaa julkaisi

Olet kertonut, että olit lapsena pullukka. Nyt olet todellakin tikis. Miten oikein kiinnostuit treenaamisesta?

 

Polkuni fitneksen pariin alkoi oikeastaan jo varhain. Kasvoin pelaten amerikkalaista jalkapalloa. Pelasin keskushyökkääjän paikalla, mikä vaatii nopeutta pienemmiltä puolustajilta pakoon pääsemiseksi, ja voimaa, että kestää puolet isompien kavereiden mukiloimista. Siitä sitten alkoi fitness ja halu olla paras versio itsestään.

 

Sinun täytyy näyttää hyvältä ympäri vuoden. Mietitkö koskaan, että haluaisit tehdä kuten muutkin Suomessa ja bulkata kylmän ja pitkän talven ajan?

 

En ikinä ajattele bulkkaamista. Haluan olla vahva, mutta pitää kehon rasvat 6-7 prosentissa. Olen 181 cm pitkä ja painan 90 kiloa, rasvat ovat 6 prosenttia. Tällaisena haluaisin tilanteen pitää niin pitkään kuin mahdollista. Sitä paitsi onhan minulla ne viikonloput ja Mäkkäri.

 

Olet kotoisin Chicagosta ja nyt asut Helsingissä. Onko Suomeen muutto vaikuttanut jotenkin treenirutiineihisi Hunks-harkkoja lukuun ottamatta?

 

Suomessa olo on suureksi avuksi treeneilleni: tyrkyllä ei ole chipotlea, taco bellsejä tai äidin kokkailuja. Nämä huomioon ottaen Suomeen muutto siis auttaa paljon, mutta muuten sillä ei ole merkitystä. Yllätyin, että U.S. on maailman lihavin maa – se johtui ympyröistä, joissa liikuin, sillä useimmat ystäväni kotona ovat urheilijoita.

 

Sinulla on myös pieni tytär. Vaikuttaako Hunksina olo perhe-elämääsi?

 

Hunkseissa oleminen ei vaikuta tippaakaan tyttäreni kanssa viettämääni aikaan. Tyttäreni äiti ja minä olemme loistavia yhteishuoltajia ja jaamme hoitovastuun 50/50. Ja koska olemme naapureita, tämä toimii täydellisesti Valentinan kannalta. Sitä paitsi tyttäreni on kunnon iskän tyttö, joten hän ei antaisi työni viedä aikaa häneltä.

 

Kerrohan, mikä on sun vinkki olla tikis.

 

Luulenpa, että paras neuvoni on olla paras mahdollinen versio itsestäsi. Lakkaa vertaamasta itseäsi malleihin, elokuvatähtiin ja niin edelleen. Kuten sanoin aiemmin, meillä on erilaiset vartalotyypit, geenit ja elämäntilanteet, mitkä tekevät meistä sen mitä olemme. Tee treenaamisesta, tikissä pysymisestä ja hyvin syömisestä elämäntapa sen sijaan, että pitäisit sitä hetken matkana tai tekisit sitä näyttääksesi hyvältä saliselfieissä. Rakasta itseäsi, tee jotain fyysistä harjoittelua 3 kertaa viikossa ja jätä herkut syömättä.

– Riina

 

Lisää kiinnostavia artikkeleita:

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: