”Totuus” eri urheilulajien edustajista

marras 11, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Stereotypiat naurattavat, ärsyttävät, ihastuttavat ja vihastuttavat. Urheilijat kohtaavat usein ennakkoluuloja, mutta jostainhan ne ovat saaneet alkunsa. Tässä tulee ”totuus” eri urheilulajien edustajista – nämä tyypit ovat varmasti kaikille tuttuja.

 

1. Lätkäjätkä

 

Skrode kaveri, jolla on aina jokin paikka rikki. Saattaa käydä hiukan hitaalla lukuisten aivotärähdysten seurauksena. Palvoo suosikkijoukkuettaan ja on aina valmis aloittamaan nyrkkitappelun kilpailevan joukkueen kannattajaa vastaan. Jääkiekkoilijan adrenaliinitasot pomppaavat taivaisiin vain hetkessä – varo siis, ettet vain tönäise lätkäjätkää grillijonossa. Viettää vapaa-aikansa kaukalossa luistimet jalassa tai tv:n ääressä katsomassa SM-liigan otteluita.

Lisävarusteet: Uusin NHL-peli pleikalle, hammasproteesit ja suosikkijoukkueen logolla varustettu lippis/pipo ja kaulahuivi.

2. Futaaja

 

Tietää jalkapallosta enemmän kuin puolisonsa perheestä. 70 % ajastaan futaaja treenaa ja loput 30 % puhuu futiksesta. Saattaa analysoida vuoden 1998 MM-kilpailun tuloksia tuntitolkulla, ellei kukaan keskeytä. Syöksyy pyöreiden objektien perään kuin koira ja alkaa pompotella esineitä jaloillaan. Futaajalla on erinomainen kestävyyskunto ja hyvät refleksit.

Lisävarusteet: muodikas kampaus, värikkäät merkkivaatteet ja kaikki mahdolliset urheilukanavapaketit.

3. Koripalloilija

 

Korispelaaja oli jo pienenä luokkansa pisin. Hänellä on ärsyttävä tapa heitellä ”mielikuvituskoreja” näkymättömillä palloilla varsinkin julkisilla paikoilla. Puhuu taukoamatta NBA-liigasta ja luettelee pelaajien nimiä, joista kukaan muu ei ole koskaan kuullutkaan. Koripalloilija on ketterä ja hahmottaa etäisyydet hyvin. Kuuntelee rap-musiikkia, jonka sanoista kukaan ei saa selvää.

Lisävarusteet: läjä koon 50 kenkiä, jotka on tilattu ulkomailta ja ylisuuret hiphop-henkiset vaatteet.

4. Pyöräilijä

 

Hoikka ja timmi kaveri, joka ehtii kaikkialle. Lempipuheenaiheita ovat uusien pyöräteiden rakentaminen ja kuinka törkeitä autoilijat ovat. Kesällä pyöräilijä heittää lämpimikseen 100km pituisen aamulenkin. Suosii suoria, tylsiä ja vilkkaita valtateitä.

Lisävarusteet: pyörä, jonka hinnalla saisi kaksi vanhaa Toyotaa, supertiukat trikoot, virtaviivaiset lasit ja kypärä.

5. Bodaaja

 

Jäätävän kokoinen mörkö, joka liikkuu hitaasti ja hallitusti. Kehonrakentaja kommunikoi lähinnä lyhyillä ja täsmällisillä lauseilla, paitsi jos kysyt hänen penkkituloksistaan. Pystyy syömään uskomattomat määrät ruokaa. Bodaaja viihtyy peilien läheisyydessä ja muiden salikarjujen seurassa.

Lisävarusteet: 50 erilaista lisäravinnepurnukkaa ja elinikäinen jäsenyys lähimpään solariumiin.

6. Fitnessmimmi

 

Kaunis ja nuorekas nainen, jonka lempipuheenaiheita ovat oma blogi, dieetti, treeni ja muut kisaajat. Mimmin facebook ja instagram täyttyvät puolialastomista posekuvista, jotka näyttävät muiden silmissä lähinnä aikuisviihteeltä. Muistaa painottaa, kuinka rankkaa ja vaarallista kisadieetti on, mutta silti tekee sitä itse.

Lisävarusteet: irtoripset, silikonirinnat, rakennekynnet ja hiustenpidennykset.

7. Juoksija

 

Tuulitakissa ja trikoissa hölkkäävä juoksija lähtee lenkille säässä kuin säässä. Treenaa maratonille tai triathlonille. Erilaiset sovellukset, kuten SportsTracker, takaavat onnistuneen treenin. Juoksijan pahin painajainen on penikkatauti ja todella kylmä talvi. Seuraa sykettään kuin äiti vauvaansa.

Lisävarusteet: Hienot juoksukengät, sykemittari ja viimeisen päälle muodikkaat kompressiovaatteet, joiden yhteishinnalla matkustaisi etelään talveksi.

8. Joogaaja

 

Joogaaja on henkevä ja rauhallinen nautiskelija, joka tarkkailee elämän pieniä ja suuria asioita kehonsa kautta, eikä stressaa tai panikoi. Pukeutuu löysiin ja maanvärisiin vaatteisiin. Osan vuodesta joogaaja reppureissaa Aasiassa.

Lisävarusteet: suitsukkeita, puisia koruja ja kevyt joogamatto.

9. Vapaaottelija

 

Vapariharrastaja viettää päivänsä salilla ja illat pelaa pleikalla UFC:tä. Energinen ja aktiivinen henkilö, joka steppaa, jos joutuu seisomaan paikallaan. Nauttii adrenaliinista eikä tunne kipua. Tykkää haastaa kavereitaan leikkimielisiin paineihin.

Lisävarusteet: Tapoutin tai Venumin shortsit ja t-paita, tatuointeja ja murtunut nenä.

10. Rinnehirmu

 

Rinnehirmu viihtyy rinteessä suksien, bleidien tai lumilaudan kanssa. Ei omista itsesuojeluvaistoa eikä pelkää korkeita paikkoja. Hengaa muiden laskijoiden kanssa isoissa porukoissa. Jokainen hyppy ja temppu kuvataan ja laitetaan jakoon sosiaaliseen mediaan. Pukeutuu rennosti ja muodikkaasti.

Lisävarusteet: videokamera, värikkäät laskettelulasit ja kausikortti lähimpään laskettelukeskukseen.

 

Lue myös:

Miten miesten treenit eroavat naisten treeneistä

Tikis esittelee salipersoonat

Onko tässä maailman paras spinning-ohjaaja? (video)

 

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: