Tervetuloa salille! Tikis esittelee salipersoonat

huhti 24, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Kuntosalit keräävät yhteen jos jonkinmoista persoonaa. Tikis esittelee tyypillisiä treenaajia, joihin olet saattanut törmätä. Kenties tunnistat jopa itsesikin?

1.  Hulk

 

Salin isoin kaveri. Pukeutuu shortseihin ja vanhaan t-paitaan, ei välitä muodista. Keskittyy täysillä treenaamiseen eikä koskaan kommunikoi muiden kanssa. Viihtyy vapaapainoalueella vetäen huikeita sarjoja. Muut treenaajat kunnioittavat hulkkia pelonsekaisin tuntein ja antavat tälle tilaa. Saattaa käyttää kyseenalaista kemiaa pukuhuoneen puolella.

2.  Fitnesstypy

 

Kaunis, itsevarma nainen. Pukeutuu värikkäisiin merkkivaatteisiin, kuten ”Better Bodies” ja Reebok. Tietää kaiken treenaamisesta ja ruokavaliosta. Harjoittelee kovaa ja hörppii välillä oudonväristä litkua sheikkeristä. Sarjojen välissä korjaa meikkiään ja ottaa itsestään peilin kautta kuvia. Unelmana on osallistua bikinifitness-kisoihin.

3.  Pakotettu puoliso

 

Pakotettu puoliso (PP) ähkii salilla liikuntakärpäsen puraiseman kumppanin painostuksesta. Usein keski-ikäinen mies, jonka vaimo haluaa viettää parisuhteen laatuaikaa yhdessä kuntoillen. PP:n löytää usein polkemasta kuntopyörällä lehteä lukien tai telkkaria katsellen. Treenin kohokohta on kuntoilun jälkeinen rentouttava saunahetki, joka on hänen omaa aikaa.

4.  Alfauros

 

Nuori ja komea geelitukkainen mies. Fysiikka lähentelee jalkapalloilijan timmiä kroppaa.  Pukeutuu hihattomaan paitaan ja Venum tai Tapoutin shortseihin. Viettää paljon aikaa treenaten hauista ja penkkiä. Ihailee itseään peilistä säännöllisin väliajoin. Ystävystyy usein helposti fitnesstypyjen kanssa. Kuuntelee Aviciita ja kirjoittaa Facebook-statukseensa ”salil eka, salil vika”.

 5.  Salimissi

 

Aerobisesta harjoittelusta pitävä, hikeä pelkäävä nainen. Hiihtelee 45 minuuttia crosstrainerilla, josta siirtyy matolle tekemään muutamat vatsalihasliikkeet. Täydellinen meikki ja kampaus. Treenin jälkeen käyttää aikaa pukuhuoneen puolella ainakin tunnin suihkussa käymiseen, ihon kuorimiseen ja rasvaamiseen, meikkaamiseen ja hiustenlaittoon. Ei uskalla nostella painoja, koska ei halua isoja lihaksia.

6.  Juoruakat

 

Kaksi naista, mahdollisesti pienten lasten äitejä, jotka tulevat salille yhdessä. Valitsevat vierekkäiset juoksumatot, jotta voivat jutella helposti keskenään. Puheenaiheet liittyvät lapsiin, naapurin Riikkaan tai siihen Matin uuteen, tosi nuoreen naisystävään. Juoruakat viihtyvät usein myös ryhmäliikuntatunneilla, esim. zumbassa.

7.  Mummo/pappa

 

Harmiton, sosiaalinen eläkeläinen. Tykkää soutulaitteesta ja kuntopyörästä. Keskustelee mielellään muiden kanssa vaivoistaan. Käy usein vesijuoksussa ja keppijumpassa. Mummot/papat kerääntyvät isoissa parvissa liikuntakeskuksen kahvioon.

8.  Ryhmäliikunnanohjaaja

 

Se ärsyttävän tekopirteä ja aina niin iloinen persoona. Tanssahtelee paikoillaan musiikin tahtiin ja yrittää kehittää small talkia jokaisen vastaantulijan kanssa. Liikunta-alan trendikäs ammattilainen.

9.  Ähisijä

 

Mies, joka treenaa lihasten lisäksi äänihuuliaan. Lopettaa sarjan kuin sarjan päästämällä kurkustaan kovaäänistä, tunnistamatonta örinää. Aiheuttaa kanssakuntoilijoille myötähäpeän tunteita.

10.  Uudenvuoden/syksyn sankari

 

Ilmestyy salille heti vuodenvaihteen tai kesän jälkeen. Hiukan pyylevä, huonokuntoinen henkilö. Puhkuu intoa ja on motivoitunut, koska pitää “päästä kesäkuntoon” tai “karistaa kesälomakilot”. Rääkkää itseään maksimisykkeet paukkuen viikon tai kaksi, sen jälkeen katoaa mystisesti. Palaa takaisin seuraavana vuonna.

Lue myös:

Miten miesten treenit eroavat naisten treeneistä

Lenkkipolun monet persoonat

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: