Pysyykö marmeladilla tikis, Sami Hedberg?

kesä 8, 2015 | Lifestyle miehet | 0 Kommenttia

Sami Hedberg on tarjoillut monelle meistä kunnon vatsalihastreenin hulvattomalla huumorillaan. Hän tavoittelee parhaillaan Guinnesin maailmanennätystä tekemällä 365 stand up -keikkaa vuodessa. Hedberg on paitsi loistava stand up -koomikko, myös muun muassa menestynyt yrittäjä ja aviomies. Lisäksi hän puuhaa heinäkuussa järjestettävää Pullukka Run 2015-juoksutapahtumaa. Vireillä on myös elämäntaparemontti ja 99,9-painonpudotusprojekti. Monta rautaa on siis tulessa. Miten kiireinen mies löytää aikaa treenille? Lue vastaus tähän, ja moneen muuhun Samin treenaamiseen liittyvään kysymykseen.

1. Kuvaile suhdettasi treenaamiseen kolmella sanalla. Avaisitko vähän, miksi juuri nämä?

– Motivoitunut, vastuullinen ja päämäärätietoinen.

Motivoitunut: haluan oikeasti päästä parempaan kuntoon, elää elämää terveellisemmin ja liikkua mahdollisimman paljon. Yrittäminen, jaksaminen ja keikkailukin on helppoa, kun kunto on kohdillaan.

Vastuullinen: treenaamiseni on oma tietoinen päätökseni päästä parempaan kuntoon, jolloin olen treeneistäni vastuussa itselleni. Tietoinen valinta oli myös ottaa personal trainer Tomi Kokko, joka auttaa, sillä kiireisestä aikataulusta johtuen en olisi pystynyt tähän yksin, siten olen samalla isossa vastuussa myös Tomille. Projekti 99,9:n ansiosta saan näyttää liikunnallista esimerkkiä lauantaina 11.7. juostavassa Pullukka Runissa 1000:lle juoksijalle ja kaikille muille ihmisille.

Päämäärätietoinen: haastan itseni –  kuvittelen aina itseni siihen tilanteeseen, missä haluan olla, ja mihin seuraavaksi pyrin.  Urheilu päämääränäni näen itseni hyväkuntoisena, normaalipainoisena ja terveempänä ihmisenä.

2. Tavoittelet painonpudotusta ja maagista 99,9 kilon painoa ennen Pullukka Run 2015 -juoksutapahtumaan. Mistä ajatus tähän painonpudotukseen lähti?

– Ajatus painonpudotuksesta on jojoillut edestakaisin jo kolmen vuoden ajan. Lähinnä tuli ikävä niitä vanhoja hyviä aikoja, kun nuorena olin hyvässä kunnossa koripallon kautta. Kun sain uudestaan urheilun elämääni, jaksan paljon paremmin. Kun vihdoin pääsen siihen 99,9:n painoon, suurin haaste tulee olemaan se, että paino pysyy siinä.

3. Mistä saat motivaatiota elämäntaparemonttiisi? Mitä teet esimerkiksi silloin, kun treenaaminen ja ruokavalion vahtiminen ei voisi vähempää kiinnostaa?

– Motivaatiota saan treeneistä ja niiden jälkeisestä hyvästä olosta. Uusi ruokavalioni auttaa jaksamaan.  Näiden kahden ansiosta näen heti muutoksen, josta pidän. Iso motivaattori on myös se, että paino on oikeasti tippunut useita kiloja. Myös Ilona-vaimo ja Tomi Kokko jaksavat uskoa painonpudotukseeni ja saan heiltä tukea noudattaa terveellistä elämää. Ei ole ollut vaihtoehtoa, ettei näiden vahtiminen kiinnostaisi. Se on joko tai!

4. Teet vuoden aikana 365 stand up -keikkaa. Lisäksi olet muun muassa yrittäjä ja aviomies. Miten kiireinen mies löytää aikaa treenaamiselle?

-Niinpä! En olisi löytänyt aikaa urheilulle ilman personal traineriani. Silloin kun tapaamiset on sovittuna kalenterissa,  niin sen ympärille sitten rakentuu kaikki muu. Aamut ovat hyviä treeniaikoja minulle. Sen sijaan että nukun tunnin pidempään, herään tunnin aikaisemmin, että ehdin treenaamaan. Päiväkin aukeaa ihan eri tavalla!

5. Kerro sun vinkki, miten olla TIKIS.

– Marmeladilla (naurua). Se lähtee omasta halusta päättää, että haluaa olla paremmassa kunnossa. Iso osuus hyvään tikkiin on ruokavalio, monipuolinen liikunta ja etenkin lepo. Näillä kolmella vinkillä ei voi mennä vikaan! Mutta päätös pitää lähteä omasta itsestään.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: