”Ole se, keneksi haluat tulla” ja 6 muuta neuvoa kohti onnellisempaa elämää

joulu 5, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Nykyajan hektiseen elämäntyyliin kuuluu, että eteenpäin painetaan tukka putkella sen enempää miettimättä. Jossain vaiheessa saattaa kuitenkin tulla tunne, ettei ole täysin onnellinen tai tyytyväinen omaan elämään. Onnellisuus lisääntyy huomattavasti, kun oppii arvostamaan elämän pieniä iloja: rauhallista kahvihetkeä, raikasta pakkaspäivää tai puhtaita pyykkejä. Myös se vaikuttaa, miltä kantilta asioita katsoo – olisiko joihinkin asioihin syytä panostaa enemmän ja mitkä jutut voisi jättää vähemmälle huomiolle.

1. Keskity saavuttamaan, älä omistamaan

Materialismionnellisuuden vallitsevana aikakautena monella on päämääränä saada hankittua uusin puhelinmalli, kallis merkkilaukku tai vaikkapa hieno auto. Tottakai luksus piristää arkea, mutta mieti tulisitko kuitenkin onnellisemmaksi saavuttaessasi jotain muulla tavoin kuin rahalla? Haluaisitko saada unelmiesi työpaikan, oppia puhumaan uutta kieltä tai vaikka olla elämäsi kunnossa? Aseta tavoite nyt ja näe vaivaa saavuttaaksesi unelmasi!

2. Ole hyvä tyyppi, älä tyydy vain esittämään sellaista

Tavatessaan uusia tuttavuuksia, ihmiselle on luontaista yrittää tehdä mahdollisimman hyvä vaikutus jopa esittämällä jotain muuta kuin mitä oikeasti on. On tietysti tärkeää, että muut pitävät sinua hyvänä tyyppinä, mutta eikö ole vieläkin tärkeämpää olla itse samaa mieltä? Mieti siis millaisia piirteitä on ihailemissasi ihmisissä ja mikä tekee jostakusta hyvän tyypin. Mitä voisit muuttaa omassa käytöksessäsi tullaksesi enemmän sellaiseksi?

3. Anna enemmän aikaa rakkaillesi, vähemmän puhelimellesi

Kännykkä, tietokone, televisio ja muut viihdetavarat vievät paljon aikaa ja huomiota päivän aikana. Ilahduttaako tietokoneen näpyttely erityisesti tai tekeekö Facebookin käyttö onnelliseksi? Hauskanpito, syvällinen keskustelu tai vaikka yhteinen lautapelihetki ystävän tai puolison kanssa saavat taatusti hymyn huulille ja ovat pidemmälläkin tähtäimellä parempi sijoituskohde kallisarvoiselle ajallesi.

4. Opi uutta, älä tyydy jo osaamiisi asioihin

Monen ihmisen ajatus on koulusta työelämään siirtyessä: ”Huh, nyt ei tarvitse enää koskaan opiskella!” Oppiminen on kuitenkin elinikäinen prosessi. Ihmisen aivot on tehty ajattelemaan, ratkomaan ongelmia ja oppimaan uutta. Aivot tarvitsevat haasteita pysyäkseen virkeinä. Sitä paitsi, muistatko joskus tulleesi huonotuuliseksi uuden asian oppimisesta?

5. Mieti enemmän mitä haluat tehdä ja vähemmän mitä täytyy tehdä

Kaikilla meistä on pakollisia velvoitteita (yleensä vähemmän mukavia), jotka vain täytyy hoitaa. Jos kuitenkin elämässä tuntuu olevan suurimmaksi osaksi kurjia asioita ja työkin on jokapäiväistä pakkopullaa, olisi ehkä aika miettiä, mitä elämässään oikeasti haluaisi tehdä. Valitsitko aikoinaan väärän ammatin kavereiden vanavedessä tai asutko vieläkin synnyinseudullasi, missä et viihdy? Koskaan ei ole myöhäistä tehdä päätöksiä, jotka johtavat kohti omaa onnellisuuttasi! Suuret elämänmuutokset vaativat aikaa ja vaivaa, mutta pienetkin askeleet niitä kohti tuovat iloa elämään.

6. Keskity tulevaan, älä jämähdä eiliseen

Monella on tapana muistella ”vanhoja hyviä aikoja”. Satunnaisissa menneiden fiilistelyissä ei ole mitään vikaa, mutta mennyt on aina mennyttä. Siihen et voi enää vaikuttaa mitä eilen on tapahtunut, mutta siihen voit, mitä huomenna tulee tapahtumaan. Älä siis jää vellomaan aikoinaan tehdyissä mokissa tai siinä, miten ennen kaikki oli paremmin. Keskity sen sijaan siihen, ettet tee samoja virheitä uudestaan ja muista, että jokainen uusi päivä on lahja. ”Muista eilinen, unelmoi huomisesta, elä tänään!”

7. Ole se, keneksi haluat tulla

Määrittelemme helposti itsemme ja muut koulutuksen, työn tai siviilisäädyn perusteella. Kuitenkaan ’maisteri’, ’poliisi’ tai ’avovaimo’ eivät vastaa kysymykseen ”millainen?” . Älä siis ajattele liikaa, ”mikä” tai ”mitä” sinä olet, vaan mieti ennemminkin, millaiseksi haluaisit tulla. Haluaisitko olla menestyvä myyntitykki, luotettava ystävä tai vaikka timmi kotiäiti? Isoin askel on otettu, kun tiedät mitä haluat olla. Silloin täytyy enää vain aloittaa haluamansa tavoittelu.

Lähde: Inc.com

Lue myös: 10 vinkkiä stressin helpotukseen ja Hyvinvoinnin peruspilarit

 

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: