Näin teet heräämisestä helpompaa!

elo 21, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Pimeänä vuodenaikana monella meistä on vaikeuksia aikaisten herästysten suhteen. Tikis kokosi muutaman vinkin, joiden avulla teet heräämisestä mielekkäämpää ja aloitat aamusi hyväntuulisena.

Aloita aamusi jo illalla. Mene ajoissa nukkumaan, nuku vähintään 8 tuntia yössä, pyhitä sänky vain nukkumiselle (ei sosiaaliselle medialle). Unohda siis facebookkailut ennen nukkumaanmenoa ja lue mieluummin rentouttavaa kirjaa, jos uni ei heti tule. Valitse seuraavan päivän vaatteet jo illalla, jotta aamulla ei tarvitsisi kiireessä murehtia mitä pukea päälle. Laita kahvi valmiiksi ja paina aamulla vain käynnistysnappia.

Lue myös: 12 asiaa, jotka helpottavat nukahtamista 

Älä torkuta herätyskelloa. Kellon soidessa, tee pienet venytykset ja nouse heti ylös. Pahimmillaan torkuttamisen seurauksena myöhästyt töistä ja luot itsellesi lisää stressiä ja kiireen heti aamusta. Aseta herätyskello mahdollisimman kauas sängystä niin et vahingossakaan voi torkuttaa, vaan sinun on noustava sängystä kellon soidessa.

Pese kasvosi kylmällä vedellä. Hiero unihiekat pois silmistä ja puhdista kasvosi heti aamusta. Päivä näyttää heti kirkkaammalta.

Aloita aamusi positiivisin ajatuksin. Vaikka edessäsi olisi kiireinen päivä tai jännittävä esitys palaverissa, löydä jokaisesta päivästä myönteisiä asioita. Pienetkin positiiviset ajatukset saavat päivän näyttämään valoisalta. Hengitä aamulla syvään ja rauhoita mielesi stressitekijöistä.

Talven pimeät aamut ovat täällä. Satsaa kirkasvalolamppuun. Pimeässä huoneessa herääminen ei ole helppoa kenellekään. Kirkasvalolamppu valaisee päiväsi jo aamusta lähtien. Valon voi ajastaa tuomaan asteittain valoa puoli tuntia ennen kuin herätyskello soi ja kellon soidessa huone on valaistu haluamallesi kirkkaudelle. Keho reagoi auringonvaloon ja alitajunnassasi saatat herätä pirteänä jo ennen kuin kello ehtii soida.

Kannattaa lukea myös miten saat räjähtävän startin päivään!

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: