Motivaatiotähden viisi sakaraa

elo 22, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Ajattele motivaatio tähtenä, joka loistaa kirkkaasti ja välillä vähän himmenee.
Jotta se jatkaisi kirkkaana loistoaan, pidä kiinni sen viidestä sakarasta.

1. Aseta tavoite

Päätä onko tavoite fyysinen vai henkinen. Molemmat ovat hyviä tavoitteita.
Motivoiko sinua isompi hauis tai pyöreämpi pakara vai fyysisen hyvinvoinnin tuoma henkinen parempi olo? Aseta tavoite ja tähtää sitä kohti. Pistä matkan varrelle pari välitavoitetta, joiden saavuttaminen motivoi jatkamaan kohti päätavoitetta.

2. Kerro muille

Kun tavoite on kirkkaana mielessäsi, kerro se muille. Mahdollisimman monelle. Tee tavoitteestasi julkinen – näin lipsumisen vaara pienenee. Ethän halua kertoa muille ettet onnistunutkaan! 😉

 3. Palkitse itsesi

Kun saavutat välitavoitteita matkan varrella, palkitse itsesi! Ole rohkeasti ylpeä saavutuksistasi. Vie itsesi syömään hienoon ravintolaan, osta päräyttävät kengät tai mene kauneushoitoon. Anna itsellesi palkinto, jonka saamisesta tulee aidosti hyvä fiilis.

4. Nauti palautteesta

Kun olet kertonut tavoitteestasi Facebookissa, Instagramissa ja työpaikallasi julkisesti ja alat saamaan hyvää palautetta kehityksestä, ota se ylpeänä vastaan.
Nauti siitä, että muutkin huomaavat tulokset. Älä kainostele tai vähättele saavutuksiasi. Isompi hauis, pyöreämpi pakara tai seesteisempi mieli ovat erinomaisia saavutuksia.

5. Ole armollinen

Muista kuitenkin antaa itsellesi ja tavoitteillesi aikaa.
Kuuntele ja ole armollinen itsellesi. Muista, että se isompi hauis ei ole avain onneen jollei mieli pysy perässä.

 

monna

Kirjoittaja: Personal trainer Monna Pursiainen (Monna treenaa -bloggaaja)

Monnan Facebook-sivu

Lue myös: Miksi jokaisen pitäisi joogata.

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: