Miten päästä nopeasti kuntoon – 5 vinkkiä

loka 12, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Tuntuuko välillä siltä, että vaikka teet oikeita asioita päästäksesi kuntoon, tuloksia ei kuitenkaan synny tarpeeksi nopeasti? Meistä kaikista varmasti tuntuu joskus samalta. Vaikka ikinä ei pidä olettaa, että kilot karisevat ja olet tikis heti kun alat treenata ja syödä terveellisesti, on silti olemassa keinoja, joilla voit nopeuttaa tuloksia.

Tässä on 5 tapaa, joilla pääset nopeammin päämäärääsi:

1. Älä päästä itseäsi liian helpolla

 

Jos haluat saada täyden hyödyn treenistäsi, avaintekijä on tehokkuus. Tekemällä vauhdikkaita, tehokkaita korkean intensiteetin intervallitreenejä, saat nopeammin tuloksia, kuin hidastempoisilla, tasaisilla treeneillä.

Jos haluat maksimaalista tehokkuutta (eli tuloksia mahdollisimman nopeasti), treenin jälkeen pitää olla hikinen ja uupunut – muuten et treenaa tarpeeksi lujaa.

Lue lisää: HIIT – tehotreeni vartissa

2. Treenaa koko kroppaa

 

Sisällyttämällä treeniisi koko vartaloa kuormittavia liikkeitä, kuten kyykkyjä, burpee-hyppyjä, leuanvetoja ja dippejä, saat tuloksia nopeammin, kuin tekemällä eristäviä liikkeitä (esimerkiksi hauiskääntöjä tai ojentajia).

Koko kehoa kuormittavat liikkeet ovat toiminnallisempia ja ovat sitä paitsi enemmän hyödyksi arjen askareissa, kuten matkalaukun nostamisessa hattuhyllylle tai pihaleikeissä lasten kanssa.

3. Loiki

 

Jos olet harrastanut urheilua pienenä, muistat varmaan, että harjoiteltiin paljon loikkia: pituushyppyä, polvihyppelyä, hiihtohyppyjä, sprinttejä ja muuta.

Rasvaa polttavat loikkaharjoitukset on helppo sisällyttää monenlaiseen treeniin.

4. Aseta tavoitteita

 

Vaikka perimmäinen tarkoituksesi olisi pudottaa painoa, pitkällä tähtäimellä on paljon motivoivampaa ja tyydyttävämpää tähdätä johonkin urheilulliseen tavoitteeseen.

Olipa tavoitteesi sitten pystyä seisomaan käsillä, taipua johonkin jooga-asentoon tai saada sata burpeeta putkeen, oppimalla tavan tehdä säännöllisesti urheilullisuuteen liittyvä tavoite ei ainoastaan auta nopeuttamaan tuloksia, vaan myös helpottaa sinua saamaan terveyden ja liikunnan osaksi jokapäiväistä elämää myös jatkossa.

5. Älä keksi tekosyitä

 

Haluatko tietää yhden parhaista tavoista päästä kuntoon nopeasti? Älä keksi tekosyitä jättää treeniä väliin. Sillä ei ole väliä pääsetkö salille, onko ulottuvilla treenivälineitä, tai aikaa käytössä vain alle vartti – voit silti saada aikaan hyvän treenin.

Hämmästyt, kuinka nopeasti tuloksia tulee, kun alat treenata johdonmukaisesti ja luovut tekosyistä – oman hyvinvointisi takia.

Lähde: MindBodyGreen

 Lue myös:

Vahvaksi ja timmiksi kotoa poistumatta!

Eikö huvita lähteä treenaamaan? Katso tämä motivaatiovideo!

Näin teet treenaamisesta elämäntavan! 20 vinkkiä

3 tutkittua keinoa pysyä motivoituneena

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: