Miten miesten treenit eroavat naisten treeneistä?

kesä 26, 2014 | Lifestyle miehet, Lifestyle naiset | 0 Kommenttia

Bodareita ja salikissoja. Adoniksia ja hottiksia. Vai sittenkin perussuomalaisia miehiä kaljakumpuineen ja tennissukkineen sekä reidenloitonnuslaiteessa Cosmopolitania selailevia naisia J.Lon täydellisen takamuksen metsästyksessä? Oli miten oli, nyt on aika yleistyksen ja pohdinnan, miten näiden kahden sukupuolen edustajan treenit eroavat toisistaan. Vai eroavatko?

Todellisuudessa treenihän alkaa jo kotona. Henkinen valmistautuminen alkaa peilin edessä, sukupuolesta riippumatta. Mies seisoo boksereissaan itseään katsellen, pullistelee rintalihaksiaan ja hauiksiaan. Koska salilla treenaaminen on tosiäijien hommaa, on syytä muistuttaa itseään omasta miehisyydestään joskus jopa muutamin karjahduksin. Testosteroni virtaa ja lihaksetkin kasvavat jo silmissä!

Koska nainen on jo muutenkin kauneimmillaan, tyytyy hän sipaisemaan huulikiiltoa töröhuulilleen, muiskauttaa, ottaa yhden belfien ja tsadaa – takapuoli näyttää jo heti paljon pyöreämmältä.

Salille saapuminen on toinen vaihe treeniä. Miehet astelevat vastaanottoon varmoin askelin, nyökättävät päätään taaksepäin moikkaukseksi kaverilleen, joka on juuri lopettanut seitsemännen sarjansa hauiskääntöä. Lopulta hän valaisee aulan luomalla leveän hymyn tiskin taakse  vastaanoton tytölle.

Nainen puolestaan haluaa näyttää aina yhtä hyvältä ja valmiilta kohtaamaan elämänsä rakkauden milloin tahansa, joten salille sipsutellaan korkkareissa, nahkatakissa ja täydet pakkelit naamassa. Vastaanotossa tehdään ensimmäinen kurkistus salin puolelle ja tarkistetaan, keiden miesten testosteronit jylläävät tänään.

Pukuhuoneessa mies läväyttää ison salilaukkunsa pitkälle penkille, kaivaa jo ilmastointiteippiä nähneet Lonsdalensa kassistaan, vetää ne jalkaan, tarkistaa vielä peilistä lihaskasvun senhetkisen tilanteen ja saattaa jopa irvistää mukamas miehisesti. Pukuhuoneesta hän siirtyy suoraan salin vapaapainoalueelle, laskee salikassinsa keskelle lattiaa ja ottaa rannetuet esille. Niin mikä lämmittely?

Nainen puolestaan vilkuilee ympärilleen ja miettii miksi kaikki muut ovat parempikroppaisia kuin hän. Juuri kun hän on ehtinyt riisuutua puolialasti, naapurin Mirkku yllättää saapumalla pukuhuoneeseen, läväyttäen oven selkosen selälleen ja alkaa kyselemään uusimpia juoruja. Varttihan siinä vierähtää (vähintään). Pukuhuoneesta lähtiessä jalat vievät suoraan juoksumatolle tai crosstrainerille. Siinä kuluu puolisen tuntia.

Salin puolella mies on suunnannut suoraan vapaapainoalueelle, isojen poikien painoille (kuten hän itse asian ilmaisee). Hän nappaa 20 kilon käsipainot käsiinsä hauiskääntöä varten ja tekee ensimmäistä sarjaa viisi toistoa. Pitäähän sitä aloittaa varovasti. Tämä liike suoritetaan penkillä istuen, katse liimattuna peilin kautta omiin silmiin ja toistojen välillä puhisten. Näitä sarjoja tehdään vähintään kuusi. Ne muutamat miehet, jotka eivät vapaapainoalueelle mahtuneet, ovat tekemässä penkkipunnerrusta tai maastavetoa, ja todellakin muistavat karjua jokaisen toiston välissä, koska NYT TREENATAAN KOVAA!

Nainen tepastelee vihdoinkin juoksumatolta salin puolelle ja suoraan pakkapainolaitteiden kimppuun. Hän laskee vaaleanpunaisen juomapullonsa ja pienen pyyhkensä lattialle. Ensimmäisinä vuorossa ovat reidenloitonnus ja –lähennys, koska se on mukava kevyt laskeutuminen puolen tunnin hiettömältä sisäkävelylenkiltä… ja koska tämän kuun Cosmon horoskooppi on edelleen lukematta. Muita suuria suosikkeja ovat vartalon kierto ja selänojennus selkäpenkissä. Kun hikipisara ilmestyy otsalle tai jokin liike alkaa tuntumaan suorittavassa lihaksessa, on aika himmata tahtia. Nyt ollaan salilla, eikä aerobicissa, herran tähden.

Sarjojen välissä mies jää seisomaan lähelle peiliä, metsästää katseellaan naisten pyöreitä peppuja ja muistaa välillä vilkaista itseään peilistä. Sarjapalautus kestää vähintään kolme minuuttia, usein viisikin. Toki löytyy toinen ääripää, jonka sarjapalautukset ovat sarjapituudesta- ja määrästä riippumatta 30 sekuntia.  Usein sarjapalautuksen aikana lisätään panoksia ja rautaa tankoon… ja sarjat lyhenevät.

Nainen jää sarjapalautusten välillä istumaan paikalleen ja ihailemaan kynsiään tai räpläämään puhelinta.

Mies treenaa salilla vähintään tunnin, nainen enintään tunnin (sisältäen puolen tunnin aerobisen). Yhteistä molemmilla on se, että lopettaessaan molemmat näyttävät vastakkaisen sukupuolen mielestä pirun seksikkäältä: mies hiestä märkänä ja nainen edelleen täydellisessä meikissä Dietmix-shakeri kädessään.

Jotain yhteistä naisten ja miesten treeneillä kuitenkin on, nimittäin lopetus. Molempien treenit loppuvat siihen hetkeen, kun someen ilmestyy täysin samanlainen kuva kuin edellisenä päivänä (ja toissapäivänä, ja viime viikolla) ja kuvatekstinä on ”Paras treeni ikinä! (y)”.

Lue myös artikkeli Totuus eri urheilulajien edustajista 😉

ARTIKKELIT

Treenaaminen

Treeniosiossa keskitytään nimensä mukaisesti treeneihin – olipa kyseessä sitten rasvanpoltto, parhaat liikkeet pyöreiden pakaroiden kasvatukseen, asiaa suoritustekniikasta tai aerobisen merkityksestä. Motivoidu, opi uutta ja ota parhaat vinkit käyttöön seuraaviin treeneihisi.

ARTIKKELIT

Ravinto & Palautuminen

Ravinto ja palautuminen jaksavat puhuttaa aina. Mitä, miten ja kuinka usein tulisi syödä? Entä puolestaan lepääminen – montako lepopäivää viikossa on tarpeeksi? Tsekkaa täältä kaikki artikkelimme, jotka käsittelevät näitä tärkeitä teemoja.

ARTIKKELIT

Reseptit

Haluatko syödä hyvin ja monipuolisesti, mutta samalla terveellisesti? Tikiksen supersuositut reseptit ovat terveellisiä ja boostaavat treeniä, mutta hivelevät myös makunystyröitä. Löydä oma suosikkisi muun muassa aamupala-, ja herkkureseptien joukosta! Nam!

ARTIKKELIT

Lifestyle

Treenaaminen ei ole ainoastaan harrastus, se on elämäntapa! Olipa kyseessä sitten “meal prepping”, vinkit parhaisiin treenivaatteisiin tai lahjavinkit treenaavalle, kaikki lifestyle-sisältö löytyy täältä. Varoitus! Jotkut artikkeleistamme saattavat aiheuttaa suupielten kääntymistä ylöspäin.

TIKIKSEN 6 KK TREENIOHJELMA
Tikiksen suosituin verkkovalmennus sopii parhaiten henkilölle, jolla on jo hiukan kokemusta kuntosaliharjoittelusta.

Pysy ajan tasalla uusista päivityksistä: